וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקסאמים היו צפויים, לא ישנו כל הלילה"

שי מכלוף

13.3.2008 / 11:55

תושבי שדרות לא הופתעו מירי הטילים על עירם הלילה. "השקט היה מפחיד, כי היה ברור שאחריו יקרה משהו. זה היה צפוי"

שי מכלוף

אחרי מספר ימים של שקט יחסי, שוגרו הלילה (חמישי) 12 רקטות קסאם לעבר ישראל. שתיים מהן נפלו בעיר שדרות. רקטה אחת פגעה במחסן של בית מגורים בעיר, והשנייה נפלה במגרש כדורגל. לא היו נפגעים. שאר הרקטות נפלו באזורים פתוחים בנגב המערבי או בשטח רצועת עזה. ככל הידוע, הם לא גרמו לנפגעים או לנזק.

תושבי שדרות לא הופתעו מירי הטילים על עירם הלילה. "השקט היה מפחיד, כי היה ברור שאחריו יקרה משהו. זה היה צפוי", סיפר הלילה אחד התושבים.

בנוסף, חיל האוויר תקף הלילה משגר רקטות קסאמים בצפון רצועת עזה. המשגר היה חמוש ומוכן לשיגור. זוהי התקיפה הראשונה של צה"ל ברצועה מאז 6 במארס.

מארק רגב, דוברו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, אמר כי ישראל תטיל על החמאס את האחריות על כל טיל הנורה מהרצועה. "כשקבוצה אחרת לוקחת אחריות באופן פומבי, כפי שקרה מוקדם יותר היום, למעשה אין היא יכולה לירות טילים ללא ההסכמה ושיתוף הפעולה של החמאס. לא ניתן לחמאס להעביר את הטרור לקבלני משנה".

ארגון הג'יהאד האיסלאמי נטל אחריות לירי הרקטות הלילה. לדבריו, הירי הוא "תגובה ראשונית" על חיסול פעיליו בגדה המערבית. אתמול הרגו כוחות צה"ל ארבעה מבוקשים בבית לחם. שלושה מההרוגים היו אנשי הג'יהאד האיסלאמי, ובהם גם בכיר הארגון מוחמד שחאדה. ישראל מייחסת להם מעורבות בסדרת פיגועים, שבהם נהרגו שישה ישראלים בין השנים 2000 ל-2002.

שר הביטחון אהוד ברק אמר אתמול במהלך סיור בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, כי ישראל אינה במצב של רגיעה מול חמאס. לדבריו, "אנו בתוך פעילות מתמשכת שתכליתה להביא להפסקת ירי הקסאם. מה שמחכה לנו פה זה עוד פעולות של חיילי צה"ל, שבהן הם יידרשו לדריכות נוספת על מנת לנצח בהתמודדות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully