וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: המדינה תוכל להעדיף מפעלים ירוקים

פנחס וולף

13.3.2008 / 11:18

על פי הצעת חוק שהגיש ח"כ ברוורמן, תוכל המדינה להילחם בזיהום הסביבה באמצעות העדפת מפעלים "ירוקים" במכרזיה

המדינה תוכל להעדיף מפעלים ונותני שירותים המתחייבים לספק מוצרים תוך צמצום זיהום אוויר ומקורות המים – כך על פי הצעת חוק שהגיש ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה). מטרת הצעת החוק היא לאפשר למוסדות הציבוריים לשמור על סביבה ירוקה יותר.

כיום, מדינת ישראל מחויבת לקבל את ההצעה הזולה ביותר המוגשת למכרז. עם זאת, במקרים מסוימים, ניתנת העדפה למפעלים המעודדים תוצרת ישראלית, תעסוקה באזורי עימות ותעסוקת נשים. כעת, מבקש ברוורמן להוסיף גם את המפעלים הירוקים. מפעלים אלו יפרטו בהצעתם כיצד בכוונתם לספק מוצר תוך פגיעה מינימלית במקורות מים והימנעות מזיהום אוויר.

"ריבוי מקורות זיהום האוויר בעידן הטכנולוגי, במקביל לגידול באוכלוסייה והשימוש במוצרים מזהמים, משפיעים לרעה בצורה עקיפה וישירה על בריאות הציבור", הסביר ברוורמן. "בנוסף, נאלצת המדינה להגדיל את ההוצאות ציבוריות על טיפולים רפואיים בנפגעי הזיהום".

לדבריו, המגזר הציבורי הוא המעסיק הגדול בארץ, ורוכש מגוון מוצרים ושירותים. במידה שהצעת החוק תעבור, ממשלת ישראל תוכל לפעול להפחתת מימדי זיהום האוויר ומקורות המים. "בראייה עתידית", הוא הוסיף, "תוכל מדינת ישראל לחסוך תקציבי עתק על טיפול בתחלואה שהיא תולדה של גורמים מזהמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully