וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: "הבנייה לא מסייעת לתהליך השלום"

ספי קרופסקי

13.3.2008 / 10:19

הביקורת האמריקאית על המשך הבנייה בהתנחלויות גוברת ערב פגישת המעקב אחר יישום מפת הדרכים. לבני: "הבנייה לא מועילה"

ערב הפגישה המשולשת של ועדת המעקב אחר תכנית מפת הדרכים המדינית, גוברת הביקורת מוושינגטון על המשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות. שרת החוץ האמריקאית, קונדוליזה רייס, אמרה היום (חמישי) כי "הבנייה בהתנחלויות אינה עולה בקנה אחד עם ההתחייבויות הישראליות למפת הדרכים". לדבריה, המשך הבנייה "בהחלט אינה מסייעת להמשך תהליך השלום".

הביקורת הקשה שנשמעת בוושינגטון הגיעה בעקבות החלטת הממשלה מתחילת השבוע להפשיר תכנית לבניית 330 יחידות דיור בשכונת גבעת זאב בירושלים. ואולם שרת החוץ, ציפי לבני, שקיימה ביקור עבודה בארצות הברית ניסתה להוריד את גובה הלהבות, והודתה בנאום שנשאה הלילה מול סטודנטים מקומיים כי המשך הבנייה בהתנחלויות "אינה מועילה".

לדברי לבני, "זוהי לא המדיניות הרשמית של ממשלת ישראל להרחיב את ההתיישבות בשלב זה". לטענתה, "הבנייה היא פרטית ולא דרמטית. בעיקרון, אני לא חושבת שהיא עוזרת. החלטנו לעצור את מפעל ההתיישבות". לבני ציינה כי על ישראל לפנות התנחלויות נוספות במסגרת הסכם שלום עם הרשות הפלסטינית.

המתיחות בין וושינגטון לירושלים מגיעה על רקע מפגש הוועדה המשולשת של ועדת המעקב אחר יישום תכנית מפת הדרכים שייערך מחר. במהלך המפגש יגיש הגנרל ויליאם פרייז'ר, הממונה על הנושא מטעם רייס, דו"ח לנציגים ישראלים ופלסטינים על הפרות שני הצדדים ביישום התהליך.

בתוך זה צפויה להישמע ביקורת על המשך הבנייה בהתנחלויות מהצד הישראלי, כמו גם על המשך פעילויות הטרור בצד הפלסטיני. בפגישה ייצג את ישראל ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, ואת הפלסטינים – ראש הממשלה סאלם פיאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully