וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אספירין עשוי למנוע אסתמה

13.3.2008 / 5:04

חוקרים אמריקאים טוענים כי אף שנטילת התרופה עלולה להחמיר את הסימפטומים בקרב חולי אסתמה, בכוחה להקטין את הסיכוי ללקות במחלה

אנשים שנוטלים אספירין באופן קבוע עשויים להקטין את הסיכוי שילקו באסתמה. כך עולה ממחקר אמריקאי חדש. המחקר נערך בקרב נשים, אך לדברי החוקרים הוא מחזק ממצאים של מחקרים קודמים שנערכו בקרב גברים.

במסגרת המחקר, שנמשך עשר שנים, נבדקו 37,000 נשים מגיל 45 ומעלה. חלק מהנשים, שנבחרו באופן אקראי, נתבקשו ליטול 100 מיליגרם אספירין מדי יומיים, ואילו לשאר הנשים ניתנה תרופת דמה. 872 מקרב הנשים שנטלו אספירין פיתחו אסתמה, בעוד מספר הסובלות מאסתמה בקרב הנשים שנטלו תרופת דמה הגיע ל-963.

לדברי החוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד ומבית החולים בריגהם שבבוסטון, לגורמים כגון גיל, עישון, פעילות גופנית הייתה השפעה זניחה בלבד על התפתחות האסתמה.

ד"ר טוביאס קורט, שעמד בראש צוות המחקר, ציין כי אף שנטילת אספירין עלולה להחריף את הסימפטומים בקרב חולי אסתמה מסוימים, מהמחקר עולה, כי התרופה עשויה לסייע למניעת המחלה. לדבריו, לפני שיסופקו לציבור המלצות רשמיות בעניין, יש לבדוק איזה מינון של אספירין מומלץ בדיוק ליטול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully