וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט חוגגת את נפילת ספיצר

12.3.2008 / 21:49

סוחרי הבורסה נהנו מסיום דרכו הפוליטית ונפילתו המוסרית של האיש שבנה את הקריירה שלו מחקירת פשעים בוול סטריט

דסקים למסחר בבורסות ברחבי ארצות הברית עצרו פעילותם היום (רביעי) על מנת לצפות בהתפטרותו של מושל ניו יורק אליוט ספיצר. מיותר להגיד כי סוחרי הבורסה מצאו לא מעט אירוניה בעובדה שהאיש שבנה את הקריירה שלו מחקירת פשעים בוול סטריט, הגיע לסיום דרכו הפוליטית בגין סוגיה מוסרית.

ספיצר עמד בפני לחץ כבד להתפטר לאחר שה"ניו יורק טיימס" דיווח ביום שני כי מחקירה פדרלית עלה כי המושל השתמש בקביעות ובמשך שנים בשירותי ליווי ורק בחודש האחרון קבע פגישה בבית מלון עם זונה בוושינגטון.

היום בצהריים, לפי שעון ארצות הברית, הודיע ספיצר על התפטרותו לעיני אלפי סוחרים נלהבים. "זה גדול יותר מהודעה של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, גדול יותר ממחיר הנפט, ואף עשוי להיות גדול יותר מ'"סופר בול' ", אמר בריאן טיילור, ראש חטיבת המסחר במט"ח בבנק M&T שבעיר באפלו. "כולם היו דבוקים למרקע. לאיש לא היו כל כך הרבה אויבים בוול סטריט כמו ספיצר – וול סטריט "מתה" על מה שקרה לו ולא אופתע לשמוע קול תרועה כשיעזוב", הוסיף.

ספיצר בן ה-48, הוא התובע הכללי לשעבר של ניו יורק. הוא בנה את שמו כחוקר פשעים פיננסיים בוול סטריט ורשתות זנות. "היתה לו השפעה כה גדולה על וול סטריט במהלך העשור האחרון עד שהסוחרים עוקבים אחר הסיפור כאילו היו אלו אנה ניקול סמית או או.ג'יי. סימפסון בבית המשפט", אמר אדוארד ברצ'גר, ברוקר ב"קליון סקיוריטיס" שבניו יורק.

גם מחוץ לניו יורק, עקב המגזר הפיננסי בעניין רב אחר נפילתו של המושל. "ספיצר חי בתקשורת ולכן ראוי שימות בה", אמר וורן ווסט, סוחר בכיר בחברת הברוקראז' "גריטרי ברוקראז' סרוויסס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully