וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יישוב בשומרון נמצא בישראל?

נתיב נחמני

12.3.2008 / 21:25

חשוד בפלילים ששוחרר למעצר בית יישאר במעצר רגיל, כי המשרד לביטחון פנים לא מספק שירותים ביישובו שמעבר לקו הירוק

האם היישוב הקהילתי עלמון, שנמצא בצדו המזרחי של הקו הירוק, אינו בשטח מדינת ישראל? לפי המשרד לביטחון פנים התשובה היא ככל הנראה לא. נאשם שהוחלט כי יישאר במעצר בית עד תום ההליכים נגדו, נאלץ להישאר ארבעה ימים בבית המעצר מכיוון ש"לא ניתן לתת שירותי פיקוח מעבר לקו הירוק".

נגד מ', אב לשלושה בשנות השלושים לחייו, הוגש כתב אישום בגין עבירה של סחר בסמים. עם כתב האישום הוגשה גם בקשה להארכת מעצרו עד לתום ההליכים. כמעט בכל המקרים בעבירות מסוג זה, וכשיש ראיות לכאורה נגד החשוד, מתקבלת בקשת הפרקליטות והנאשם נעצר באופן מלא. למרות זאת, עורכי דינו, ירום הלוי ואמיר אוחנה, הצליחו לשחררו למעצר בית לפני כארבעה ימים.

התנאי למעצר בית הוא שהחשוד יענוד על רגלו אזיק אלקטרוני, שאמור להתריע אם יצא מביתו שביישוב עלמון, ישוב חילוני הנמצא בשטח המועצה האזורית מטה בנימין. לאחר הסדרת ההליך הבירוקרטי הסבוך הכרוך באיזוק האלקטרוני, התברר לעורכי דינו כי מרשם יאלץ להישאר בבית המעצר, למרות החלטת השופט.

אין שירותים מעבר לקו הירוק

"הריני להביא לידיעה כי לא ניתן לבצע פיקוח אלקטרוני ביישוב הנ"ל משום שהחברה המפקחת לא נותנת שירותים מעבר לקו הירוק", כתב לבית המשפט סגן גונדר חנן נחמני מהמשרד לביטחון פנים. כששאלו עורכי דינו בפליאה האם ישוב שנמצא מעבר לקו הירוק אינו בשטח מדינת ישראל, נאמר להם שמטעמי בטיחות החברה המפקחת אינה מבצעת פיקוח באזור המדובר.

במשך ארבעה ימים ניסו עורכי דינו לשחררו מתאו לביתו, אך הדבר לא צלח. בסופו של דבר נאלצו הוריו הקשישים של הנאשם, שעליהם הוטלה משימת הפיקוח על בנם, להעתיק את מגוריהם לבית חמותו של הבן בירושלים. שם ישהו הורי בני הזוג, הנאשם, אישתו וילדיהם וכמובן, מערכת איזוק אלקטרוני אחת.

מהמשרד לביטחון פנים נמסר לוואלה! חדשות כי הסכם המשרד לביטחון פנים עם החברה הנותנת שירותי איזוק אלקטרוני, אינו כולל קבלת שרותים מעבר לתחומי הקו הירוק. אי הכללת היישובים המדוברים בהסכם נובעת מטעמים טכניים, כך נטען. לדברי ברק סרי, דובר המשרד, השנה יצא המשרד במכרז חדש, אז יישקל לאפשר איזוק אלקטרוני גם לעצורים המתגוררים ביישובים מצדו המזרחי של הקו הירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully