וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרון הגיבורים מוצא מנוחה

12.3.2008 / 21:19

לזרה פונטיצ'לי, מהגר איטלקי שלחם עם הליגיון הזר, הצטרף לצבא הצרפתי בגיל 16 עם פרוץ המלחמה. הוא נקבר בטקס ממלכתי

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

ותיק מלחמת העולם הראשונה האחרון בצרפת נפטר היום (רביעי) בגיל 110. לזרה פונטיצ'לי, מהגר איטלקי שלחם בשוחות עם הליגיון הזר, הצטרף לצבא הצרפתי בגיל 16 עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה ב-1914. בנובמבר האחרון, הספיק עוד פונטיצ'לי להגיע לטקס זיכרון לקרבנות מלחמה.

לאחר מותו של לואי דה קזנב בן ה-110 בינואר, פונטיצ'לי היה אחרון "השעירים", כפי שכונו הכוחות הצרפתים באחת המלחמות העקובות ביותר מדם בהיסטוריה.

פונטיצ'לי, שחשב כי מלחמה היא דבר "אדיוטי", סירב בתחילה להצעתו של נשיא צרפת לשעבר ז'אק שיראק לערוך לו הלוויה ממלכתית, בטענה כי זהו עלבון לכל החיילים שמתו ללא כל הנצחה. הוא חזר בו לאחר מותו של קזנב ואמר כי יסכים לטקס פשוט לזכר חבריו. במלחמת העולם הראשונה שירתו כ-8.4 מיליון חיילים צרפתים ו-1.3 מיליון נהרגו.

פונטיצ'לי נולד למשפחה ענייה ב-7 בדצמבר, 1897, בעיר הצפונית בטולה שבאיטליה. הוא הגיע לצרפת בגיל תשע. פונטיצ'לי עבד כמנקה ארובות ושליח של עיתונים לפני שהתגייס לליגיון הזר כדרך להודות למדינה שהסכימה לשמש לו בית. אחרי המלחמה, במהלכה נפצע בפניו, חזר פונטיצ'לי לצרפת וייסד עם שני אחיו משרד מהנדסים מצליח. ב-1939 קיבל אזרחות צרפתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully