וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרפור עלולה להפוך לאסון כדוגמת עירק"

טלי גולדשטין

12.3.2008 / 20:04

לטענת ממשלת סודן, ארצות הברית מתכננת לפלוש לסודן, כפי שעשתה בעירק, ולהפיל את המשטר המוסלמי

"דרפור עלולה להפוך לאסון כדוגמת עירק או אפגניסטן כל עוד המגעים בין הממשלה לקבוצות המורדים ימשיכו לדשדש וארצות הברית תמשיך לנקוט בגישתה העוינת", כך הזהירו היום (רביעי) גורמים בכירים בממשלת סודן.

העיתון הבריטי "גרדיאן" דיווח כי שר החוץ לשעבר, חוסיין סולימן אבו סליח, אמר כי ממשלת סודן חושדת כי הוספתם של 26 אלף חיילים לכוח המשותף של האו"ם והאיחוד האפריקאי היא חלק מתוכניתה של ארצות הברית לשעבד את המדינה ולהדיח את המשטר המוסלמי. "ארצות הברית טוענת כי היא אינה מתנגדת לאיסלם, אך היא משקרת. אם המדיניות שלה לא תשתנה, סודן תיהרס מבחינה פוליטית, דיפלומטית וכלכלית, אולי אף באמצעות פלישה צבאית", אמר אבו סליח.

חבסו מוחמד רחמן, המושל לעניינים הומניטריים בדרפור, האשים את האיחוד האירופי בכך שהוא עושה דברו של ממשל בוש. "האיחוד האירופי מתגמל את המורדים בעבור ההפרה של הסכם השלום מ-2006 על ידי כך שהוא מספק להם מטוסים, מימון ונשק", הצהיר ללא פירוט נוסף.

רחמן תקף גם את סוכנויות הסיוע הזרות הפועלות בדרפור ואמר כי אין להן ניסיון מספיק וכי הן מבזבזות כסף. "סוכנויות אלו מביאות את מובטלי אירופה לכאן. איננו זקוקים למיילדות העולות 40 אלף דולר. אנו יכולים להעסיק 40 מיילדות בסכום זה", אמר.

חשש ממעורבות אל קאעדה

דיוויד הוייל, ראש הוועד האירופי-סודני לפעולה פוליטית, אמר כי בהעדרו של הסכם שלום, כוחות האו"ם ימצאו עצמם בצרות באזור. "אם ההתערבות תתבצע ללא הסכם שלום, כל פעולה צבאית שמטרתה כביכול לשמור על השלום תהפוך לעימות, שעלול לצאת מגבולות דרפור ואף סודן", אמר. "מי שסובר אחרת שוגה באשליה של ארצות הברית שהאמינה כי פלישתה לעירק תתקבל בתשואות...על האיחוד האירופי להתנגד לקריאות ארצות הברית להחריף את העימות בדרפור. אם לא, עלול להיווצר אסון נוסף בסגנון עירק או אפגניסטן".

לדברי הוייל, הפעולה המערבית מגבירה את הסיכויים למעורבות אל קאעדה בדרפור, על רקע קריאתו של אוסמה בן לאדן בסתיו שעבר למלחמת ג'יהאד נגד כל הכוחות הזרים באזור.

מאז החל העימות בדרפור ב-2003, מעל 20 אלף בני אדם נהרגו ו-2.3 מיליון נעקרו מבתיהם, 300 אלף מהם נמצאים כיום בצ'ד הסמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully