וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקח שדרות: תושבי אשקלון רוכשים מיגוניות

יהושע בריינר

12.3.2008 / 19:07

רבים מהתושבים לא לוקחים סיכון, ומבקשים להציב מיגונית בחצר ביתם בעלות של עשרות אלפי שקלים. רק העירייה מערימה קשיים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף ואבי קסב. עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

על אף הפסקת ירי רקטות הגראד לעבר אשקלון, מעדיפים רבים מתושבי העיר להתגונן לסיבוב ירי נוסף. יותר ויותר בעלי בתים פרטיים מבקשים להניח בחצר ביתם מיגוניות פרטיות, מעין מרחב מוגן בו יוכלו להסתתר בעת אזעקת 'צבע אדום'.

עיריית אשקלון סירבה להניח מיגוניות ברחבי העיר, אולם התושבים, למודי ניסיון, מעדיפים שלא לקחת סיכון. מבדיקה שערך וואלה! חדשות, עולה כי עד כה ביקשו כ-350 מתושבי אשקלון להציב מרחב מוגן בחצר ביתם.

אולם התושבים המודאגים שביקשו להבטיח את מיגון בני משפחתם, לא ציפו שהרעה תפתח דווקא מכיוון עיריית אשקלון. מסתבר שחוק עזר עירוני אינו מאפשר הנחת מרחב מוגן בחצר, שכן מדובר בהרחבה של השטח הבנוי הקיים, דבר הדורש רשיון מיוחד מהרשות המקומית ותהליך ביורוקרטי ארוך. מחירו של מבנה כזה יקר מאוד, בין 50 ל-80 אלף שקלים, וכרוך גם בהזמנת מנוף מיוחד שיניח את המרחב המוגן בחצר הבית. אך גם מי שיכול להרשות לעצמו מבנה שכזה, ייאלץ לעבור דרך ביורוקרטית לא קלה מול הרשות המקומית.

"בסך הכל ביקשנו להעמיד בחצר הבית שלנו מרחב מוגן שאנחנו נרכוש מהכסף שלנו, אבל כנראה שהעירייה לא רוצה שאנחנו נרגיש מוגנים", אומר תושב העיר שביקש להזמין ממ"ד ונתקל בקשיים. "נאמר לנו שנצטרך לחכות לפחות 90 יום עד שכל התהליך יאושר. עד אז, לך תדע כמה גראדים עלולים ליפול עלינו".

העירייה: "הנושא בעייתי"

מנתונים שנמסרו על ידי חברת "אגמנס", המייצרת את המיגוניות, עולה כי כל הפונים לחברה בשבועות האחרונים היו תושבים מאשקלון, שגילו עד כמה הדרך לביטחונם האישי רחוקה. "התקשרו אלינו אנשים בהיסטריה והתחננו שנעשה משהו", מספר מנהל השיווק בחברה יאיר חדד, "מדובר בממ"דים שקיבלו תקן מפיקוד העורף ושיכולים להגן היטב על משפחה שלמה".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה כי "הנושא מוכר והוא מאוד בעייתי מכיוון שעל פי חוקי העזר העירוניים אין אפשרות כרגע להעמיד ממ"ד שכזה בבתים. כרגע אנחנו בדיונים בנושא עם מנהל מקרקעי ישראל ועם משרד הפנים במטרה לזרז את התהליכים, כך שיתאפשר לתושבים שמעוניינים בכך להציב מרחב מוגן בביתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully