וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל ניו יורק אליוט ספיצר התפטר

טלי גולדשטין

12.3.2008 / 17:58

יומיים לאחר שנחשפה מעורבתו של מושל ניו יורק ברשת זנות, הודיע ספיצר על התפטרותו. סגנו דיוויד פטרסון יחליפו

מושל ניו יורק אליוט ספיצר הודיע היום (רביעי) על התפטרותו במהלך מסיבת עיתונאים. דיוויד פטרסון, סגן המושל, יושבע למושל ניו יורק במקום ספיצר. פטרסון יהיה האפרו אמריקאי הראשון שיתמנה לתפקיד זה בניו יורק.

כשאשתו סילדה לצידו, אמר ספיצר: "במהלך הימים האחרונים פצחתי בתהליך של כפרה בעזרת משפחתי וילדי. החרטה על מעשי תישאר עמי תמיד. מילים אינן יכולות לתאר את החמלה והאהבה שהעניקו לי משפחתי, ואת האמונה שנתנו בי תושבי ניו יורק. אני מצטער שלא עמדתי בציפיות שתלו בי ומביע את צערי בפני כל מי שהאמין בי. אני מביט לאחור על תקופתי כמושל בתחושה של החמצה. השגתי הרבה, אך עדיין יש הרבה מה לעשות ואיני יכול לתת לכישלון שלי להפריע", אמר ספיצר.

"תמיד התעקשתי והאמנתי כי אנשים, ללא קשר לתפקידם, צריכים לקחת אחריות על מעשיהם ואני דורש לא פחות מעצמי. מסיבה זו אני מתפטר מתפקיד מושל ניו יורק. התפטרותי תיכנס לתוקפה החל מיום שני ה-17 במרץ. אעשה מה שצריך כדי לרפא עצמי ואת משפחתי. עם הזמן אנסה לשרת את הציבור גם מחוץ לחיים הפוליטיים. אני מקווה שכל ניו יורק תצטרף לתפילתי להצלחתו של פטרסון ואני מודה לציבור שהעניק לי את הזכות לשרתו".

התפטרותו של ספיצר באה 48 שעות אחרי שכלי התקשורת האמריקאים חשפו כי היה מעורב ברשת זנות. גורמים פדרליים שצותתו למושל תפסו אותו כשהוא קבע לפגוש זונה בשם "קירסטן" המועסקת בשירות הליווי היוקרתי "אמפרור'ס קלאב" בבית מלון בוושינגטון. החקירה נגד ספיצר נפתחה באוקטובר האחרון אחרי שהתגלו העברות כספים חריגות מחשבונו של ספיצר, והבולשת הפדרלית חשדה שהוא מועל בכספים.

ספיצר כינס שלשום מסיבת עיתונאים ובה אמר שנהג באופן שפגע במשפחתו, ופעל בניגוד לערכיו. הוא ביקש את סליחת משפחתו ואת סליחת הציבור, אבל לא התייחס במפורש להאשמות הספציפיות. פרשנים העריכו כי התפטרותו לא תאחר לבוא.

את יום האתמול בילה המושל בחברת מקורבים ועוזרים, בניסיון להגיע לעסקת טיעון שתאפשר לו להתפטר מתפקידו בתמורה לכך שלא יצטרך לבלות בכלא.

לוחם למען המוסר

ספיצר, מכהן כמושל מדינת ניו יורק מאז תחילת שנת 2007. הוא חבר במפלגה הדמוקרטית, עורך דין במקצועו שהיה קודם לכן התובע הכללי של מדינת ניו יורק. כשהתמודד על משרת המושל הבטיח ספיצר "לשנות את המוסר באולבני (בירת ניו יורק)". הוא ידוע כליברל בעמדותיו והציע חוק שיאפשר נישואים חד מיניים. הוא גם הורה לאפשר לשוהים לא חוקיים להוציא רישיון נהיגה מטעם מדינת ניו יורק, צעד שעורר נגדו ביקורת רבה. המושל, שדגל במדיניות של ניקיון כפיים, כונה אף "השריף של וול סטריט" על שום כוונותיו לטהר את ניו יורק משחיתות כלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully