וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצת קלינטון: "מזלו של אובמה שהוא שחור"

טלי גולדשטין

12.3.2008 / 17:17

הפוליטיקה האמריקאית נרעשת משערורייה חדשה: יועצת קלינטון סרבה להתנצל לאחר שייחסה את הצלחתו של אובמה להיותו שחור

ככל שגובר המתח בין מחנה הילרי קלינטון ומחנה ברק אובמה, גובר גם השימוש בהכפשות והשמצות המועמדי המפלגה הדמוקרטית בין צוותי הקמפיינים. בשבוע שעבר התפטרה יועצת של אובמה לאחר שכינתה את קלינטון "מפלצת" ואילו היום (רביעי), יועצת בקמפיין של הילרי קלינטון סירבה לחזור בה לאחר שאמרה כי אובמה לא היה מגיע לאן שהגיע במרוץ הנוכחי אם לא היה שחור.

ג'רלדין פרארו, מועמדת לשעבר לתפקיד סגן הנשיא ומגייסת כספים בקמפיין קלינטון, עוררה בשבוע שעבר סערה כשאמרה בראיון לעיתון "דיילי בריז אוף טורנס" כי אם אובמה היה לבן, הוא לא היה נמצא כיום בעמדה אליה הגיע.

פרארו הוסיפה ואמרה כי "אם אובמה היה אישה, הוא לא היה מגיע לעמדה זו. מזלו שהוא מי שהוא. המדינה כולה נסחפת אחר תדמית זו". פרארו סירבה, בנוסף, להסכים עם התדמית של הסנטור השחור כמפייס הגדול, אותה מנסה קמפיין אובמה לקדם. "קראתי מאמר שטען כי אפילו רפובליקנים צעירים תומכים באובמה מאחר והם מאמינים כי הוא ישים קץ לעימות הבין-מפלגתי במדינה...אלוהים אדירים! כל מי שעבד בקונגרס יודע כי למעלה ממאתיים שנים קיים בארצות הברית פילוג מסוג זה – ככה בנויה המדינה הזו".

"התכוונתי להחמיא לאובמה"

היום התראיינה פרארו בת ה-72 לתוכנית "בוקר טוב אמריקה" עם דיאן סויר ברשת ABC, ואמרה כי היא עומדת מאחורי דבריה וכי נפגעה מתגובת מחנה אובמה שטען כי היא גזענית. זאת במיוחד לאור העובדה כי, לטענת פרארו, במהלך ארבעת העשורים האחרונים היא לוחמת באפליה.

"הערותיי הוצאו מהקשרן ומה שמחנה אובמה עושה הוא בדיוק מה שהוא מנסה להטיף נגד – מפלג את המפלגה הדמוקרטית עוד יותר", הוסיפה. עוד אמרה פרארו כי היא מסרבת בכל תוקף להתנצל על הדברים וכי אין לה שום כוונה לפרוש מתפקידה בקמפיין של קלינטון.

פרארו אף הגדילה לומר כי בהערותיה התכוונה, למעשה, להחמיא לאובמה. "הקהילה השחורה מצטיירת בצורה טובה יותר על רקע מועמדות אובמה. הייתם חושבים כי הוא יגיד לי תודה על מה שאמרתי. במקום זאת, אני מואשמת בגזענות".

פרארו הסבירה כי היא מותחת קו בין ההיסטוריה האישיות שלה לבין אובמה. לטענתה, בדומה לעובדה כי גזעו של אובמה הביאו עד כה, אם היא לא היתה אישה, היא ככל הנראה לא היתה מועמדת לתפקיד סגן הנשיא ב-1984 לצידו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות דאז וולטר מונדייל.

אובמה לא לוקח ללב

אובמה שהתראיין אף הוא בתוכנית הבוקר של ABC, סרב להגיד האם לדעתו על פרארו להתפטר. "אשאיר זאת למחנה קלינטון", אמר, אך הוסיף כי אם אנשים בצוות שלו היו משמיעים הערות שליליות, הם היו מפוטרים לאלתר. בראיון לעיתון "אלנטאון מורנינג קול", אמר אובמה כי דבריה של פרארו מעוררי מחלוקת ופתטיים. "הייתי מצפה שכפי שלהערות מסוג זה אין מקום בקמפיין שלי, כך גם לא יהיה להם מקום בקמפיין של קלינטון".

כשנשאל מה הוא חושב על הדברים שאמרה פרארו, ביטל בזלזול אובמה את הטענה כי היותו שחור הוא יתרון עבורו. "היותי אפרו-אמריקאי אינה סוללת בפני את הדרך המהירה ביותר להפוך לנשיא ארצות הברית. כל מי שמכיר את ההיסטוריה של המדינה הזו לא יתייחס ברצינות לרעיון כי הגזע שלי מהווה יתרון, אך גם איני חושב מאידך כי זה בעוכריי", הוסיף.

קלינטון, מצידה, אמרה כי אינה רואה בעין יפה את דברי פרארו וכינתה אותם "מצערים". מחנה אובמה מיהר לכנותה צבועה מאחר ולא דרשה את התפטרותה של פרארו. "סירובה של קלינטון לקחת אחריות על הערות תומכיה היא היא האסטרטגיה שמעודדת את הגישה הצינית של העם האמריקאי כלפי הפוליטיקה כיום וזו הסיבה לכך שקריאתו של אובמה לשינוי מהדהדת כה חזק בכל פינה של המדינה",

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully