וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורון בוואלה! Live: "יש לנהל מו"מ עם חמאס"

ספי קרופסקי

12.3.2008 / 16:17

ח"כ אורון המועמד לראשות מרצ הגיע לדבר עם גולשי וואלה! ימים ספורים לפני ההתמודדות, ואמר כי אם יבחר יציג "מרצ אחרת"

המועמד לראשות מרצ, ח"כ חיים (ג'ומס) אורון, התארח היום (רביעי) בוואלה! חדשות, לקראת הבחירות לראשות המפלגה בשבוע הבא. אורון הציג את משנתו וטען כי הוא מעוניין להציג למצביעים הפוטנציאליים "מרצ אחרת", במידה ויבחר. לדבריו, "אין היום אנשים שנמצאים בכיס של איזו מפלגה מגוש המרכז-שמאל. הציבור הזה מחפש כתובת, ואליו אני רוצה לפנות". לפי אורון, יש "לשחרר אותם מהתחושה שהם מצביעים למפלגה קטנה וחסרת השפעה".

כמו כן התייחס אורון ארוכות לתהליך המדיני ולדו שיח המתמשך שלו עם מנהיג התנזים הכלוא בישראל, מרואן ברגותי. "התפיסה של אותו זרם בפתח שאני מדבר אתו הולידה את מסמך האסירים", מספר אורון. "המהלך שהובלנו נשבר באופן אלים כשהחמאס ביצע את ההפיכה בעזה. ללא ספק מדובר במשבר עצום ברשות, ויש אינטרס פלסטיני לצאת מהמצב הזה כי הם מבינים שזה מסכן את האפשרות להגיע ליעד – מדינת עצמאית".

אורון ממשיך להסביר כי "חמאס הוא פרטנר לדו שיח על הפסקת אש וליצירת מסגרת למשא ומתן עם אבו מאזן וסלאם פיאד. המנדט לנהל משא ומתן עם ישראל נתון לפי הסכם מכה רק בידי אבו מאזן ולא בידי שום גורם אחר. יש לנהל משא ומתן רציני גם עם חמאס וגם עם אבו מאזן".

"ההגדרה אפרורי היא מחמאה"

המועמד לראשות מרצ לא פסל את הצורך בשימוש בכוח כנגד הקסאמים הנורים לעבר שטח ישראל, אולם הוסיף כי "אני בספק אם המהלך של עוד ועוד כוח הוא המהלך הנכון. יש להוסיף מסלול של מעורבות מצרית בסגירת ציר פילדלפי ובהמשך נוכחות כוחות בינלאומיים שיקבלו את האחריות לאכיפת הפסקת האש".

באשר לדו שיח שהוא מקיים עם ברגותי רמז אורון כי "יש חולשה רבה בזירה הפלסטינית ולנו הייתה תרומה רצינית בהתפתחות החולשה הזו - אם ישראל טוענת שאבו מאזן וסלאם פיאד הם ברי שיח אבל הם חלשים, ואם ברגותי חושב כמותם ומגבה את המהלכים שלהם – אולי צריך לחבר בין החולשה שלהם לחוזק שלו", הסביר אורון.

על הגדרתו כ"אפרורי" מצד יריביו הפוליטיים אמר אורון כי הוא מודה שפוליטיקה של פרובוקציות היא לא הפוליטיקה שלו. לשיטתו, עדיף להתמקד בסוגיות של תוכן ומהות. "אני מקבל את הדימוי האפרורי כמחמאה", הוא אומר בהתייחסו לעבודתו הפרלמנטרית: "אני מדיני ואני חברתי ואני בעד זכויות אדם ואני ירוק", אורון ממשיך.

על שאלת וואלה! חדשות האם קיים סיכוי שיסכים לשבת עם ש"ס בקואליציה, מזכיר אורון כי כבר "ישבנו איתם בקואליציה פעמיים – גם בממשלת רבין וגם בממשלת ברק". לדבריו, "השאלה היא מה תהיה המדיניות של אותה הממשלה", ואולם בכל מקרה חוזר אורון על אמירתו כי לא ישב בממשלת אולמרט. מחר תגיע יריבתו של אורון בבחירות, ח"כ זהבה גלאון לדבר עם גולשי וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully