וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם רוסים ואתיופים יידו אבנים בעפולה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.3.2008 / 12:42

ראש עיריית אום אל פאחם גינה את יידוי האבנים ע"י נערים מיישובו, אך אמר כי הדבר נובע מתסכול על אפליה מתמשכת של המגזר

"היו יידויי אבנים לא רק בוואדי ערה וג'יסר א זרקא, אלא גם בעפולה ובמגדל העמק, על ידי תושבים רוסים ואתיופים", כך אמר הבוקר (רביעי) ראש עיריית אום אל פאחם, שייח' האשם עבד אל רחמן. "מי שיש לו השכלה ממוסדות חינוך ותרבות, לא זורק אבנים. המובטל חסר המסגרת החינוכית והתרבותית הוא זה שעושה זאת".

עבד אל רחמן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיימו ראשי הרשויות המקומיות של ואדי ערה בסיוע עמותת "סיכוי", בעקבות מעצר הנערים תושבי אום אל פאחם וג'יסר א-זרקא שיידו אבנים על מכוניות בכביש החוף בסוף השבוע.

עבד אל רחמן דיבר על התסכול והכעס שחווה האוכלוסיה הערבית בשל אפליה מתמשכת, אשר מתבטאים בהשלכות אבנים. הוא גינה את יידוי האבנים, אך הבהיר כי יש "להבין למה זה קורה. אין ספק שמי שזורק אבן, שזהו דבר שכולנו מגנים, הורס את החיים המשותפים בין יהודים לערבים". לדבריו, התופעה צריכה "להדליק נורה אדומה אצל ראש הממשלה ואצל ההנהגה".

"המסר לממשלה הוא, שמדובר באות לבאות. לכן יש מעשה ולהכין תכנית מסודרת". עבד אל רחמן קרא לממשלה לתמוך בתכנית מסודרת להפסקת האפליה במגזר הערבי, ולגבות פרויקטים מיוחדים של שיתוף פעולה בין יהודים לערבים באזור.

עבד אל רחמן גילה, כי הוא חושש לחייו בתקופה האחרונה בשל איומים על חיי מנהיגים ערבים. הוא סיפר כי הוא פנה לחברת אבטחה, לצורך הגברת השמירה על המוסדות והמסגדים באום אל פאחם. "אנחנו חוששים מכך שמשוגע כמו עדן נתן זאדה יעשה את מה שעשה בשפרעם. אני אישית נזהר יותר, משום שמשוגע אחד יכול לפוצץ את כל האזור".

"ג'יסר א-זרקא תחת מצור"

ראש מועצת ג'יסר א-זרקא, מוראד עמאש, סיפר על המצוקה בה נתון יישובו: "היישוב שלי נמצא כרגע במצור של המשטרה. הם הקימו מחסום בכניסה ליישוב, שיוצר פקקי תנועה ארוכים של ארבע שעות מהיציאה מהכפר עד לכביש ארבע. בנוסף, ספקי החברות לא יכולים להכנס לכפר.

"מדובר בארוע חד פעמי שנופח יתר על המידה על ידי המשטרה והתקשורת", טען עמאש. הוא סיפר על היחסים הטובים של תושבי ג'יסר א-זרקא עם היישובים השכנים, בהם קיסריה ומעגן מיכאל.
ראש המועצה האזורית מגידו, חנן ארז, הבהיר כי ראשי הרשויות היהודים והערבים מגנים כל אלימות מכל סוג שהוא, וכי הם תובעים מהשלטונות לעשות הכל כדי להבטיח חיים משותפים.

ארז סיפר כי ראשי הרשויות מתכוונים להקים שני אזורי תעשייה משותפים מערבית לוואדי ערה ומזרחית לה. לדבריו, אישור ממשרד הפנים כבר התקבל, וכעת ממתינים לאישור ממנהל מקרקעי ישראל.

ראש עיירית אום אל פאחם פנה לציבור הערבי בקריאה לפעול בדרכים חוקיות כדי להשיג את מטרותיו. "אפשר להביע סולדריות עם עזה גם בדרכים חינוכיות. אסור שהנושא הזה יגלוש למימדים בלתי רצויים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully