וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "נראה הסלמה בעזה עוד לפני הרגיעה"

12.3.2008 / 12:30

שר הביטחון אמר את הדברים בסיור ליד רצעות עזה. לדבריו, "אנחנו לא על סף הסדר עם אבו מאזן, למרות המאמצים העליונים להגיע לכך"

"המשך הלחימה בעזה יביא גם להסלמה מעבר למה שראינו עד עכשיו, עוד לפני שנראה רגיעה". כך אמר היום (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק, במהלך סיור בחטיבה הצפונית של רצועת עזה בנחל עוז. אל הסיור התלוו גם הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי, אלוף פיקוד דרום, יואב גלנט, ומפקד אוגדת עזה, תא"ל משה (ציקו) תמיר.

לדברי ברק, "אנחנו לא על סף הסדר עם אבו מאזן, למרות המאמצים העליונים להגיע אליו. אני לא יודע אם יהיה הסדר, אך אם לא יהיה, זה לא משום שישראל לא היתה מוכנה ללכת לשלום עם הפלסטינים, אלא משום שבצד הפלסטיני אין יותר נכונות יותר לקבל החלטות קשות עבור עמם ואין את היכולת, בינתיים, לכונן מערכת אכיפת חוק, שלטון, ביטחון ורצון להצלחות בלחימה בטרור".

לטענת שר הביטחון, אין הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס: "אנו לא במצב של רגיעה מול חמאס, אנו בתוך פעילות מתמשכת שתכליתה להביא להפסקת ירי הקסאם. אין שום שינוי שאנחנו רוצים בו, מה שמחכה לנו פה זה עוד פעולות של חיילי צה"ל, שבהם הם יידרשו לדריכות נוספת לפעולה על מנת לנצח בהתמודדות הזאת".

"נערכים לאיומים בכל החזיתות"

ברק סרב להתייחס סירב להתייחס לאפשרות של פעולה גדולה בעזה ורק אמר: הדברים האלה יתנהלו אך ורק לפי שיקולים של מה שקורה בשטח. שום שיקול אחר לא יתערב בכך ואין טעם לחלוק את זה עם הצופים בטלוויזיה ולא עם חמאס".

על עסקה אפשרית לשחרור החייל החטוף גלעד שליט אמר: "גם אנו וגם משפחתו מחכים לשחרורו. ככל שנמיעוט לדבר בנושא, כך יהיה טוב יותר".

כשנשאל על חיסול מורנייה אמר שר הביטחון, כי "יש לישראל הרבה חזיתות ואיומים, אך אנו עדיין המדינה החזקה ביותר ברדיוס של 1,500 ק"מ סביב ירושלים ואנו נערכים מול איומים אחרים בכל החזיתות. אפשר בהחלט לצפות שיהיו גורמים שינסו לפגוע בישראל גם בחזית הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully