וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה ההצבעה על הפיצויים לתושבי שדרות

פנחס וולף

12.3.2008 / 11:00

משרד האוצר סרב להצעה להעניק את הפיצויים רטרואקטיבית החל מיוני 2006. בעלי העסקים: "שהח"כים לא יבואו לנחם אותנו בשדרות"

מערכת וואלה!

(צילום: איריס גרנות, עריכת וידאו: ענת ברק)

בכנסת נדחתה היום (רביעי) שוב ההצבעה בוועדת הכספים על מסלולי הפיצויים לבעלי העסקים בשדרות ויישובי עוטף עזה. זאת, לאחר שמשרד האוצר סרב להצעת הפשרה של ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), לפיה יוחלו הפיצויים באופן רטרואקטיבי, החל מיוני 2006 – התקופה בה החל ירי הרקטות האינטנסיבי. ההצבעה נדחתה כבר אתמול, לאחר שמשרד האוצר הסכים להעניק פיצויים רק החל ממאי 2007, ואילו חברי הוועדה דרשו להתייחס לתקופה מאז ביצוע ההתנתקות ב-2005.

תושבי שדרות שהגיעו לדיון זעמו על הדחייה ועל קבלת הצעת הפשרה על ידי "הכנופייה שיושבת בוועדת הכספים". הם דורשים לקבל פיצויים רטרואקטיביים החל מנובמבר 2005, מועד יציאת כוחות צה"ל מרצועת עזה. לדברי דובר עיריית שדרות, עו"ד יוסף פנחס כהן, למסקנה זו הגיעה ועדה מקצועית מטעם משרד האוצר, והוא מגדיר אותה כפשרה.

"אנחנו יודעים שהח"כים נגדנו, ואנחנו מבקשים שלא יבואו לנחם אותנו בשדרות", אמרו התושבים. "אנחנו מאשימים בעיקר את מיסז'ניקוב, שמהתל בנו ולא מקיים הצבעות. הוא גורם נזק לבעלי עסקים בעיר שצריכים לסגור את עסקיהם ולנסוע במיוחד עד לירושלים". חלק מהנוכחים קראו לפנות לבעלי ההון ולארקדי גאידמק על מנת שאלו "יושיעו אותם".

"בג"ץ יתמוך בסוף בתושבים"

בג"צ דן בעתירת תושבי שדרות בנושא, וביקש מוועדת הכספים לנסות ולהגיע להסכמה. הצדדים שואפים להגיע להסכמה עוד לפני הדיון הנוסף בבג"צ שיתקיים ככל הנראה בשבוע הבא.

לפשרה שהציע היום ליצמן הסכימו כמעט כל חברי הכנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה. יו"ר ועדת הכספים סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) הסכים להעלות את הצעתו של ליצמן להצבעה בתנאי שלא יהיו לה מתנגדים, אלא שח"כ יצחק אהרונוביץ (ישראל ביתנו) התנגד לפשרה, ודרש להעלות גם את הצעת ההחלטה שלו. בעקבות כך דחה מיסז'ניקוב את ההצבעה ליום שני.

"בדיון אתמול ביקשנו ממשרד האוצר לעשות מקצה שיפורים בהצעה שהובאה לפנינו, והיום כל חברי הוועדה התאחדו סביב תאריך מוסכם", מסר מיסז'ניקוב בתגובה. "אני מקווה כי בישיבה הבאה האוצר יחשוב על טובת התושבים ובעלי העסקים ויקבל את פשרת הועדה, שמעניקה שנה נוספת לתקופת הזמן בה יוכלו בעל העסקים לדרוש פיצויים".

ח"כ אהרונוביץ' סיפר לוואלה! חדשות: "כבר מההתחלה אמרתי להם שהאוצר לא יסכים לפשרה. ברגע שהאוצר אכן לא קיבל את הפשרה, דרשתי לחזור לתאריך המקורי – נובמבר 2005. אני לא חושש מהאוצר. בג"צ יתמוך בסוף בתושבים. אם האוצר היה מוכן, יכול להיות שהייתי מצביע בעד הפשרה, אבל עכשיו אתנגד גם להצעתו של ליצמן".

ח"כ רובי ריבלין (ליכוד) אמר בתגובה, כי "פשרת יוני 2006 היא מקובלת וראויה גם בהתחשב במצוקת אנשי שדרות. הקואליציה והאופוזיציה בוועדת הכספים חייבות להתאחד סביב הפשרה, ובכך לקבע את עמדת הכנסת מול הממשלה שמסרבת להכיר בהמלצות הוועדה הציבורית שהיא בעצמה מינתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully