וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיין אין הסכם בין ישראל לחמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.3.2008 / 8:14

מקורות מצרים מסרו ל’אל חיאת’, כי המגעים נמצאים בשלב ראשוני. ”הרגיעה צריכה להימשך שבועיים לפני שנוכל לדבר על הפסקת אש”

מחלוקת סביב הידיעות על השגת הסכם להפסקת אש בין ישראל לחמאס. מקורות מצרים בכירים מסרו לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי המאמצים להשכנת הפסקת אש נמצאים רק בשלביהם הראשונים וכי הם אינם צופים שהסכם כזה יושג בתקופה הקרובה. בנוסף הכחישו המקורות המצרים כי מתנהלים מגעים חשאיים בין ישראל לחמאס.

"המצרים רק מתוודעים בשלב זה לעמדות הצדדים", מסרו המקורות, "ואם הצדדים יגלו רצון להפסקת אש, המצרים יפעלו לקדם זאת". עם זאת, המקורות אישרו כי קיימת הסכמה ראשונית בין הצדדים אולם היא "אינה מספיקה כדי שיהיה ניתן להתבסס עליה".

לדברי המקורות, אין צורך למהר להסיק מסקנות משום שדברים מסוג זה לוקחים זמן. "כעת אנו בשלב של גיבוש הסכמות כלליות ולכן איננו נכנסים לפרטי פרטים משום שהסכם הפסקת אש כזה ייכשל. אנו פועלים במתינות ובשיקול דעת".

המקורות הסבירו כי חששם העיקרי הוא מפני ירי של רקטה לעבר ישראל וגרירתה של ישראל לתגובה. "דבר זה יכשיל את המאמצים המושקעים כעת". בנוסף ציינו את שביעות רצונם מכך שישראל הפסיקה את הסלמתה הצבאית וכי חמאס הפסיק את ירי הרקטות. לטענתם, הרגיעה הנוכחית צריכה להימשך שבועיים "לפני שיהיה ניתן לדבר על כוונה אמיתית להפסקת אש".

המקורות התייחסו גם לנושא עסקת השבויים שבמהלכה צפוי גם להשתחרר החייל החטוף גלעד שליט ואמרו כי "טרם הגיעה שעתה של העסקה". לטענתם, "אם תושג התקדמות בסוגיות השוליות, יהיה ניתן לדון בסוגיות המהותיות כגון עסקת שליט והפעלת המעברים בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully