וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "יש הבנות בין ישראל לחמאס"

שי אילן ויהושע בריינר

11.3.2008 / 21:35

על פי הגורם, כל עוד לא נורים קסאמים, ישראל לא תוקפת בעזה. אולם המתקפה על אשקלון היום כבר מאיימת למוטט את ההבנות

מערכת וואלה!

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

ישראל הגיעה להסכם עם חמאס, לפיו לא תתקוף בעזה אם יפסק ירי הקסאמים. כך דיווחה היום סוכנות הידיעות הצרפתית ששוחחה עם גורם ביטחוני ישראלי. ישראל והחמאס הגיעו להסכם בתיווך מצרים, הפועלת להשגת הפסקת אש ולהסרת הסגר הישראלי על עזה. הגורם ביקש להישאר בעילום שם. ישראל התנתה את חלקה בעסקה בכך שפעילי חמאס לא ישנעו טילים או יערכו הכנות אחרות לשיגור קסאמים.

לדברי הגורם הביטחוני, ישראל אמנם הסכימה לא לצאת למתקפה כוללת, אולם היא שומרת לעצמה את הזכות לתקוף מטרות ספציפיות במידת הצורך. מצרים מצידה הסכימה לעשות כל שביכולתה כדי למנוע הברחת נשק לתוך רצועת עזה.

מתקפת הקסאם על אשקלון היום בצהרים, זמן קצר אחרי ביקור ראש הממשלה אהוד אולמרט באזור מאיימת לפגוע בהבנות השבריריות בין ישראל לחמאס. את האחריות על המתקפה לקחה החזית העממית, אולם ישראל הודיעה שהיא רואה בחמאס אחראי. ישראל לא תקפה בעזה בימים האחרונים, אבל דוברו של ראש הממשלה, מרק רגב אמר כי לישראל אין אשליות לגבי מדיניותו האמיתית של חמאס. דבריו של רגב, ודברים שאמר היום ראש הממשלה אהוד אולמרט, מרמזים על כך שסבלנותה של ממשלת ישראל מוגבלת, ושהמשך ירי הקסאמים יגרום לביטול ההבנות.

סגן שר הביטחון מתן וילנאי ביקר היום באשקלון, ושב והדגיש כי אין הפסקת אש בין הצדדים. "הפלסטינים החליטו שלא לירות מכל מיני שיקולים שלהם", אמר וילנאי במהלך סיור בסמוך למקום נפילת הקסאם היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully