וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביטחון ישראל נמצא בלב דאגותיה של צרפת"

ספי קרופסקי

11.3.2008 / 20:55

הנשיא פרס נפגש היום עם ראש ממשלת צרפת, שאמר כי צרפת "רואה עין בעין עם ישראל את הסוגיה האירנית"

הנשיא שמעון פרס נפגש הערב (שלישי) עם ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פיון, ושמע ממנו כי "ביטחון ישראל נמצא בלב דאגותיה של צרפת". פיון הביע את תנחומיו בשם האומה הצרפתית על "הפיגוע המחריד שבוצע לפני ימים אחדים בירושלים".

עוד אמר ראש הממשלה הצרפתי לפרס, השוהה בפריז בביקור רשמי, כי "צרפת רואה עין בעין עם ישראל את הסוגיה האירנית ומתנגדת נחרצות לחימושה של אירן בנשק גרעיני". פיון הדגיש כי לצרפת מחויבות לישראל. ביולי הקרוב תהפוך צרפת לנשיאה תורנית של האיחוד האירופי ולדברי פיון, במסגרת חשובה זו, מתכוונת ממשלת צרפת להמשיך את בחיזוק הקשר בין ישראל לאירופה.

הנשיא פרס הודה לפיון על האירוח, וסקר בפניו את מצב התהליך המדיני עם הרשות הפלסטינית. פרס הדגיש כי ישראל כנה במאמציה להשיג שלום עם הפלסטינים אך מתקשה בשל הפילוג ברשות. "אין להם ממשלה יציבה ואין להם צבא ששומר על הסדר והחוק וזו בעיה קשה עבור ישראל ועבור הפלסטינים כאחד. לישראל יש אינטרס עליון לחזק את שלטון אבו מאזן - שלטון המתונים הרוצים בשלום", אמר הנשיא.

בתוך כך ציין ראש הממשלה הצרפתי כי בפריז מעוניינים להשקיע בעמק השלום - המיזם הכלכלי המשותף לישראל, ירדן והרשות הפלסטינית שמקדם פרס - וכי צוות משימה מיוחד יכין בחודשים הקרובים תוכניות מפורטות באשר למעורבותה של ממשלת צרפת והסקטור הפרטי בפרויקטים כלכליים חדשים בישראל וברשות. פרס, שנפגש אמש עם הנשיא ניקולא סרקוזי, צפוי לחזור לישראל ביום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully