וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בני זוג עשקו מיליון שקל מרבנית

נתיב נחמני

11.3.2008 / 19:19

השניים הבטיחו לרבנית הנדבנית, זוכת פרס ישראל על חסדיה, כי דרכם היא תעביר את הכספים לחו"ל וכך תרוויח. אתמול הם נעצרו

נטע גרנות

(צילום: נטע גרנות, עריכה: נועם ורטהיים)

לפי חשדות המשטרה זוכת פרס ישראל, הרבנית ברכה קאפח, בת 85, הייתה קורבן להונאה בסדר גודל של כמיליון שקל. בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) בשלושה ימים את מעצרם של נורית ויצחק נמיר, בני זוג החשודים בהונאה.

לפני מספר חודשים הגיע בנה של הרבנית, דוד קאפח, למפלג ההונאה של מחוז ירושלים וסיפר כי בני הזוג עושקים את אימו החולה והקשישה. לטענתו, החשודים מקבלים ממנה סכומי כסף גדולים תחת הבטחות שיעבירו אותם לחו"ל שם יגדילו את הסכום וכך היא תרוויח.

במשטרה חושדים שההונאה נמשכת כשנתיים, ובמסגרתה מסרה הרבנית לבני הזוג קרוב למיליון שקל. רפ"ק גלעד בהט, ראש מפלג ההונאה במחוז ירושלים, סיפר היום לוואלה! חדשות כי אתמול הם החליטו להפוך את החקירה לגלויה ולעצור את בני הזוג. השניים נעצרו דקות לאחר שיצאו מביתה של הרבנית כשמתחת לחולצתה של נורית נמיר נמצאה מעטפה שהכילה 20 אלף שקל. "החשודים ובעיקר החשודה מציגים מצג של חסרי כל", טענו בבית המשפט באי כח המשטרה, והציגו לשופט תמונות של ביתם, שמוכיחות לטענתם בדיוק את ההפך. כמו כן, הציגה המשטרה את תדפיסי חשבון הבנק של הרבנית שמראים העברות כספים לחשבונה של החשודה.

"חומרתה של העבירה נובעת הן ממשכה, מהיקף הכספים הגבוה והן בשל השפעת האירועים על מצבה הגופני של הרבנית שעברה אירוע מוחי לפני כחודש ימים", טענו באי כח המשטרה.

הרבנית קאפח ידועה בירושלים כנדבנית גדולה. היא סעדה אלפי נזקקים במסגרת מפעל גמילות חסדים ופרוייקט "קמחא דפסחא", אותם ניהלה במשך עשרות שנים. על פעילותה בתחום היא זכתה בפרס ישראל ואף נכתב עליה ספר, "וזאת הברכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully