וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד החוץ מתכוננים למתקפת ביקורים

ספי קרופסקי

11.3.2008 / 16:58

לא פחות מארבעה נציגים בכירים ממדינות שונות יגיעו בשבוע הבא לישראל, ביניהם הקנצלרית מרקל והמועמד הרפובליקני מקיין

במשרד החוץ בירושלים מתכוננים לקראת מתקפת הביקורים הצפויה בשבוע הבא: לא פחות מארבעה נציגים רשמיים המאיישים עמדות בכירות במדינתם מתוכננים להגיע לביקור רשמי במהלך השבוע. מארצות הברית יגיעו סגן הנשיא דיק צ'ייני והמועמד הרפובליקני לנשיאות, הסנטור ג'ון מקיין. מאירופה צפויים להגיע לביקורים רשמיים קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שהודיע על הגעתו היום (שלישי).

הביקור המתוקשר והמרכזי בין הארבעה צפוי להיות זה של מרקל, שתגיע לביקור רשמי ראשון בתחילת השבוע. לקנצלר תתלווה משלחת ענקית שתורכב מחברי פרלמנט וחברי ממשלה גרמנים רבים. בין השאר, צפויה להיערך ישיבה משותפת של שתי הממשלות – הישראלית והגרמנית. כמו כן, תסעד מרקל במעונו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, תבקר בשדה בוקר וכפי שהוחלט היום סופית - תנאם בכנסת.

סגן הנשיא צ'ייני יגיע בשבוע הבא לישראל כחלק ממסע דילוגים במזרח התיכון. בנוסף לישראל יבקר צ'ייני ברשות הפלסטינית, בערב הסעודית ובטורקיה. ואולם שלא כמו ביקורה של מרקל, שצפוי להיערך לפי "כללי הטקס", ביקורו של צ'ייני עתיד להיות ביקור עבודה קצר, תוך התמקדות על הנושא המדיני ובתוכו המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. צ'ייני ייפגש עם ראש הממשלה ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

ואולם צ'ייני אינו הדמות האמריקאית הבכירה היחידה שתגיע לישראל בשבוע הבא. כחלק מקמפיין הבחירות שלו, צפוי המועמד הרפובליקני לנשיאות, ג'ון מקיין, להגיע לביקור הפיקנטי בין הארבעה. במסגרת ניסיונותיו לכבוש את הקול היהודי, צפוי מקיין, המכהן כסנטור מטעם מדינת אריזונה, להיפגש עם ראשי המדינה, בהם אולמרט ושרת החוץ ציפי לבני. לברוב, שאישר את הגעתו היום, צפוי להתמקד גם הוא בסוגיות מדיניות בלבד.

גורמים במשרד החוץ בירושלים הודו שמדובר בשבוע עמוס, אולם לדבריהם "זה עומס שהמשרד יעמוד בו כפי שנעשה בעבר". כמו כן טוענים בירושלים כי היקף הביקורים רק מראה כי הדו שיח עם הקהילה הבינלאומית בסימן עלייה. "הערוץ שפתחנו עם העולם הוא פתוח וישיר יותר", ציינו במשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully