וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה לתסמונת מלחמת המפרץ: כימיקלים

שי אילן

11.3.2008 / 17:38

על פי מחקר חדש, חיילים אמריקאים נחשפו לכימיקלים מזיקים שגרמו לכשליש מוותיקי מלחמת המפרץ לשלל סימפטומים קשים

מדענים סבורים שגילו את הסיבה לבעיות הבריאות הקשות מהן סובלים כשליש מהחיילים ששירתו במלחמת המפרץ. במשך 16 השנים האחרונות חווים רבים מהחיילים האמריקאים בעיות של עייפות כרונית, כאבי שרירים ופרקים, אובדן זיכרון, בעיות שינה, פריחה ובעיות נשימה. על פי ניתוח של מחקרים רבים, הבעיות נגרמות על ידי כימיקלים ביניהם מעכבי אצטילכולינסטרז ואורגנופוסטים, בהם גם גז עצבים.

ד"ר ביאטריס גולומב מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, שחקרה את הנושא, גילתה שגלולות שניתנו לחיילים נגד גז עצבים אחראיות לחלק מהסימפטומים. עוד מרכיב מזיק הם חומרי הדברה שהחיילים נחשפו אליהם, וששימשו נגד זבובי חול. הצבא הפסיק לתת את הגלולות האמורות, אולם חומרי ההדברה עדיין נמצאים בשימוש נרחב. עובדה זו מעוררת את החשד שלא רק חיילים, אלא גם אזרחים נחשפים לסוג זה של חומרי הדברה מזיקים.

לגז עצבים נחשפו חיילים ככל הנראה בעת שהרסו מחסני תחמושת. על פי הממצאים, היו שנחשפו לכימיקלים ולא חלו. ד"ר גולומב סבורה שיתכן שמדובר ברגישות גנטית. בעבר היו סברות שהשימוש בפסולת אורניום בתחמושת האמריקאית היא שאשמה בסימפטומים, אולם לכך לא הייתה התייחסות במחקר הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully