וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל קאעדה יחגוג אם אובמה ייבחר"

טלי גולדשטין

11.3.2008 / 14:22

עברו המוסלמי של אובמה שוב עומד בפני ביקורת: חבר קונגרס רפובליקני אמר כי מוסלמים קיצוניים בכל העולם יחגגו אם הוא יבחר לנשיאות

סטיב קינג, חבר הקונגרס הרפובליקני ממדינת אייווה, חזר אתמול (שני) והגן על הערכתו, כי טרוריסטים ברחבי העולם יחגגו במידה והסנטור הדמוקרטי ברק אובמה ייבחר לנשיאות ארצות הברית. במהלך סיור באייווה ביום שישי לרגל כהונתו הרביעית של קינג בקונגרס, אמר הרפובליקני כי הוא רואה באובמה גורם מזיק לאינטרסים של ארצות הברית, על רקע התנגדותו למלחמה בעירק, שורשיו המוסלמיים של אביו בקניה ובגלל שמו האמצעי.

"אני אומר לכם, אם הוא (אובמה) ייבחר לנשיא, המוסלמים הקיצוניים, אל קאעדה ותומכיו ירקדו בהמוניהם ברחובות כפי שעשו ב-11 בספטמבר ויכריזו על ניצחון במלחמה הנוכחית בטרור", אמר קינג. קינג הוסיף ואמר כי שמו האמצעי של אובמה, חוסיין, יהווה סימן מעודד לטרוריסטים ברחבי העולם. "הם יחדירו לשמו האמצעי משמעויות נוספות. הם ירקדו ברחובות בגלל שמו האמצעי, בגלל מי שהיה אביו ובגלל רצונו להוציא את הכוחות האמריקאים מעירק".

דבריו של קינג עוררו סערה עזה. לדבריו, משרדו "הופצץ" בשיחות טלפון - שליליות וחיוביות - מאז השמיע את הערותיו באותו ראיון רדיופוני. אתמול, דיווחו כלי התקשורת האמריקאים כי קינג עומד מאחורי הדברים ומסרב להתנצל. "לדעתי, לא עשיתי טעות בשיפוט או סילפתי עובדות", אמר קינג לעיתון "דה מוין רג'יסטר". "אני רואה אנשים רגישים יתר על המידה שפגעו ברגשותיהם. איש לא הפריך את דברי, כך שאני בוודאי צודק", הוסיף.

"אם נבחר את אובמה לנשיא והוא יסיים את המלחמה בעירק, או אז נראה אם הם (המוסלמים) לא ירקדו ברחובות. אם אווכח כי טעיתי, אתנצל בפני אמריקה. אך אני צודק", אמר קינג בראיון לרשת "פוקס".

אובמה לא מתרגש

המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין מיהר לגנות את דברי קינג. "הסנטור אינו מסכים עם הערותיו של קינג. הוא מתכוון לנהל קמפיין מכובד", אמרה דוברת מטעם מחנה מקיין.

אובמה עצמו התייחס בביטול לדברים. "אני חושב כי קינג הבין את הדברים בצורה הפוכה. העובדה היא כי המשך נוכחותנו בעירק כפי שמציע מקיין, תלבה את התחושות האנטי-אמריקאיות ותקשה עלינו ליצור שלום בר קיימא בעולם", אמר אובמה במהלך עצרת בחירות בעיר קולומבוס שבמיסיסיפי.

"אך אני מבין כי קינג ואנשים כמותו מקבלים את הפרסום לו הם מייחלים רק באמצעות הערות מסוג זה, כך שאיני לוקח את העניין ברצינות רבה מדי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully