וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסיסיפי צפויה להעניק ניצחון לאובמה

טלי גולדשטין

11.3.2008 / 12:55

הפריימריז במיסיסיפי לא צפויים להפתיע : לפי סקרים, אובמה, שלו היסטוריה של ניצחונות בדרום ארה"ב, מוביל בפער ניכר על קלינטון

הלילה (שלישי) יערכו פריימריז של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית במדינה הדרומית מיסיסיפי. אלו יהיו הפריימריז האחרונים לפני ששני המועמדים יפתחו במאבק בן ששה שבועות לקראת הפריימריז בפנסילבניה ב-22 באפריל.

לפי הסקרים, ציבור המצביעים השחורים הגדול במיסיסיפי צפוי להעניק ניצחון קל לסנטור ברק אובמה. על פי סקר "רסמוסן", מוביל אובמה על הילרי קלינטון בפער מרשים של 53% מול 39%. סקר אחר של "אמריקן ריסרץ' גרופ" מצביע על יתרון של 58% לאובמה מול 34% לקלינטון. מספר הצירים העומדים על כף המאזניים במיסיסיפי הוא 33.

לאובמה היסטוריה מוצלחת מאד עם מדינות הדרום של ארצות הברית. הוא ניצח בפריימריז באלבמה וג'ורג'יה ב"סופר טיוזדיי", וגרף ניצחון מרשים בפריימריז בינואר בדרום קרוליינה.

אובמה וקלינטון היטוו שניהם תוכניות לעזור ולשקם את הקהילות שלאורך מפרץ מקסיקו, שנהרסו בסופת ההוריקן "קתרינה" ב-2005.

קלינטון, מצידה, נושאת עיניים לפנסילבניה, בה מספר הצירים הנחשקים הוא 158. גם הסקרים מצביעים על יתרון לקלינטון. 52% מהמצביעים הדמוקרטים תומכים בקלינטון לעומת 37% באובמה, לפי סקר "רסמוסן". לפי סקר "אמריקן ריסרץ' גרופ", לקלינטון יתרון של 52% לעומת 41% לאובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully