וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הכנסת חשפו את פרצופם הגזעני

פנחס וולף

11.3.2008 / 12:35

בדיון על "חוק שי דרומי" תקפו ח"כים מהימין את ח"כ א-סאנע, שנחלץ להגנת הציבור הבדואי. ח"כ שרוני: "תגיד לחבריך שיפסיקו לגנוב"

במהלך דיון בכנסת על "חוק שי דרומי" נשמעו חילופי דברים קשים בין חברי כנסת מימין לבין ח"כ טאלב א-סאנע (רע"מ-תע"ל). "תגיד לחבריך שיפסיקו לגנוב", הטיח ח"כ משה שרוני (הגמלאים) בח"כ א-סאנע, שלא נשאר חייב: "אתה גנב- גנבת את המנדט של הגמלאים".

"כמובן שאסור לגנוב, אבל החוק מתיר לאדם לרצוח מבלי שמוטל נטל ההוכחה, כי הרי איך אפשר להוכיח כוונה של הגנב להשתמש באלימות", הסביר א-סנאע את התנגדותו להצעת החוק. "לכן אין פרופרציה בין התגובה למעשה". בציניות הוא הוסיף כי "מישהו כמו ישראל כץ (יוזם החוק) יכול להשתלט על הפורץ". כץ לא נשאר חייב, והשיב לו "אתה הצטרפת להיות ראש האיגוד שלהם ומול רבים אפילו אני לא אצליח להגן".

אחד מיוזמי החוק, ח"כ דוד רותם (האיחוד הלאומי) אמר כי "משרד המשפטים, שמתנגד להצעת החוק, מעודד פשיעה. מתנגדי החוק ומשרד המשפטים מנסים להפוך את החקלאים לעבריינים, הם נותנים הגנה לפושעים ומפקירים את האזרחים."

עוד בטרם שככה הסערה, התלקח הדיון בשנית. ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי-מפד"ל) סיפר כי בשבוע שעבר אישתו נסעה לטיול בנגב, וכשהיא ביקשה להחנות את רכבה, ניגש אליה בדואי והציע לה שתשלם דמי חסות כדי שיגן על רכבה. לדברי ח"כ הנדל, הבדואי הוסיף, כי "אם יגנבו מבדואים, אנשים ייהרגו". בתגובה א-סאנע צעק לעברו "אתה משקר, שמעתי את הסיפור הזה אלף פעמים, אתה מוציא את דיבתם של הבדואים רעה, גנבת שטחים בעזה וקיבלת פיצוי, אתה גנב ושודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully