וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המים: השר שמחון יוזם צוות חירום

ספי קרופסקי

11.3.2008 / 11:25

שר החקלאות פנה לרה"מ עם היוזמה, בעקבות הפרסומים כי ישראל עומדת בפני משבר המים החמור ביותר בעשור האחרון

שר החקלאות שלום שמחון פנה היום (שלישי) לראש הממשלה אהוד אולמרט ביוזמה להקים צוות חירום, שיטפל במשבר המים בישראל. לפי יוזמתו של שמחון יפעל הצוות להסרת חסמים, יאיץ הפרויקט להתפלת מי ים והשבת מי קולחין.

כמו כן ציין שמחון היום, כי יש להטיל את חברת מקורות לבנות את המוביל המזרחי לניוד מי קולחין מאזור המרכז לפריפריה. השר טען כי בעקבות הקיצוץ במשרדו, גיבש תכנית לפיה יקוצצו המים לחקלאים בהתאם לפוטנציאל השימוש שלהם.

היוזמה להקמת צוות החירום מגיעה על רקע הפרסום ב"הארץ" הבוקר, לפיו ישראל עומדת בפני משבר המים החריף ביותר שפקד אותה בעשור האחרון. זאת, בעקבות מיעוט הגשמים בחורף האחרון ועלייה חדה בצריכה הביתית של מים. בסוף הקיץ צפויה ירידה של המפלסים במקורות המים העיקריים אל מתחת לקווים האדומים, והדבר יהווה איום על איכות המים. רשות המים תיאלץ לנקוט צעדי חיסכון כדי להגדיל את ההיצע. בתוך כך, בשבוע הבא תתכנס הרשות על מנת לתכנן את ההיערכות לקראת המשבר.

הגירעון במאזן המים (שאיבה לעומת כמות מים שנוספה בעקבות הגשמים) יגיע בסוף השנה ל-410 מיליון מטרים מעוקבים, כמעט פי שניים מהגירעון לפני שנה. בסך הכל מגיע הגירעון המצטבר בארבע השנים האחרונות לקרוב למיליארד מטרים מעוקבים.

מפלס הכנרת כיום נמוך ביותר משישים סנטימטרים לעומת המפלס בשנה שעברה ונמוך ביותר משלושה מטרים לעומת המפלס לפני ארבע שנים. בחודש שעבר, האחרון מבין חודשי החורף העיקריים, לא נרשם אף גל גאות משמעותי בתחנות המדידה של השירות ההידרולוגי בנחלים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully