וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג תקדימי: הסכם עבודה ב"קופי בין"

גידי ויניש

11.3.2008 / 10:32

300 עובדי הרשת חתמו על הסכם קיבוצי עם ההנהלה, במסגרתו יזכו לזכויות סוציאליות. זהו הסכם העבודה הראשון בתחום המסעדנות

לראשונה בתולדות יחסי העבודה בישראל, נחתם הבוקר (שלישי) הסכם עבודה קיבוצי בתחום המסעדנות, בין עובדי רשת בתי הקפה "קופי בין" לבין הנהלת הרשת. 300 העובדים, שיוצגו על ידי ההסתדרות, יקבלו במסגרת ההסכם מענק שנתי שיעמוד על סך 10% מהרווחים של הרשת.

כמו כן, עובד שישלים שנת עבודה יקבל מענק התמדה בגובה של חצי משכורת עד משכורת שלמה. העובדים גם יזכו לתנאים סוציאליים כגון סבסוד ארוחות, הפרשת פנסיה, תשלום על שעות נוספות ועוד. עובדי סניף אבן גבירול בתל אביב אף יקבלו מענק חד-פעמי כדי לפתור את המחלוקת בדבר הטיפים, שלטענת העובדים לא חולקו בין מאי 2006 למאי 2007.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני בירך על ההסכם ואמר כי "הצלחנו להכניס רגל בדלת של ענף שבו לא היה לה שום מעמד. אין ספק שמדובר בהסדר פורץ דרך". גם מנכ"ל הרשת, שי כהן, בירך על ההסדר ואמר כי "לקוחות 'קופי בין' ועובדיה יודעים היום, יותר מתמיד, שלעובדי הרשת תנאי העסקה מהטובים בענף בתי הקפה בישראל, כפי שהיו עד כה. עובדי הרשת שותפים כיום, להצלחת הרשת ולתחרות בענף בתי הקפה בישראל".

בהסתדרות הוסיפו כי הם מקווים שעובדים נוספים בתחום המסעדנות ילכו בדרכם של עובדי רשת "קופי בין" ויתאגדו כדי לשפר את תנאי העסקתם. "אנו סבורים שבסופו של דבר גם העובדים וגם המעסיקים ירוויחו מכך", אמרו בהסתדרות.

ההסדר בין הצדדים הושג לאחר שהעובדים טענו כי הרשת פיטרה עובד, שניסה לאגד את העובדים למען שיפור תנאי העסקתם. בעקבות כך, פתחו עובדי הרשת בצעדי מחאה והשביתו מספר סניפים. המאבק גרם לנזקים כלכליים לרשת לאחר שקונים רבים החליטו להחרימה לאור מאבק העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully