וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מבטיחה אוויר נקי לקראת האולימפיאדה

11.3.2008 / 10:15

אלוף העולם בריצת מרתון, האתיופי היילי גברסלאסי, כבר הודיע כי לא ישתתף בתחרות בגלל החשש לבריאותו עקב זיהום האוויר בבייג'ין

סין הבטיחה הבוקר (שלישי) כי רמת זיהום האוויר בבייג'ין תרד לרמות נורמליות עד שתיפתח האולימפיאדה באוגוסט. זאת לאחר שאתמול אלוף העולם בריצת מרתון היילי גברסלאסי אמר כי לא יתחרה במרתון בגלל החשש לבריאותו עקב זיהום האוויר בעיר.

גברסלאסי האתיופי הוא האחרון בשורה ארוכה של אתלטים וגורמים אחרים שהביעו את חששותיהם לגבי האוויר המזוהם בבייג'ין. ז'אק רוג, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC ), אמר בשנה שעברה כי במידה ותנאי מזג האוויר יהיו קשים במיוחד, ניתן יהיה לקבוע תאריך חדש לריצות המרתון ורכיבה על אופניים למרחקים ארוכים.

לדברי ג'אנג ליז'ון, סגן ראש במשרד לאיכות הסביבה הסיני אמר כי הממשלה היטוותה תוכניות להפחתת זיהום האוויר בבייג'ין ובחמשת המחוזות הסמוכים לה, טיאנג'ין, הביי, מונגוליה הפנימית, שאנשי ושנדונג.

"במהלך התחרויות, כמה אזורים בבייג'ין וסביבותיה יאלצו להפסיק או לצמצם את תפוקת המפעלים ולהגביל את שריפת הפחם", אמר ג'אנג. מארגני האולימפיאדה הסינים אמרו כי הם סמוכים ובטוחים כי האמצעים לשיפור זיהום האוויר לקראת האירוע, בנוסף ל-17 מיליארד הדולרים שהושקעו בסין באופן כללי בשיפור איכות הסביבה במהלך העשור האחרון, יתגלו כיעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully