וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל-חיאת": "ישראל סיכמה על הפוגה בעזה"

ספי קרופסקי

11.3.2008 / 9:14

העיתון הלונדוני מדווח כי ראש המטה המדיני-ביטחוני, עמוס גלעד, סיכם על עצירת התקיפות במהלך ביקורו בקהיר בתחילת השבוע

"ישראל סיכמה על עצירת התקיפות הישראליות ברצועת עזה, בתמורה להפסקת ירי הקסאם והפסקת הברחות הנשק לשטח הפלסטיני". כך סוכם במהלך ביקורו של ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, בקהיר ביום ראשון.

העיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, מדווח הבוקר (שלישי) כי במהלך פגישתו של גלעד עם ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן, הובהר כי ישראל תסכים לרגיעה כל אימת שחמאס וארגוני הטרור לא ינצלו זאת כיד לצבור תחמושת ולהתחזק. גלעד צפוי לחזור לקהיר להמשיך בסדרת פגישות התיאום.

ואולם מה שסוכם בין גלעד לבין סולימאן נשמר תחת מעטה חשאיות בשל הרצון להמתין לוועידת הליגה הערבית בדמשק בסוף החודש. "זאת כיוון שסוריה מעוניינת להשאיר את הסוגייה הפלסטינית על סדר היום ולדחוק את הסוגייה הלבנונית לפינה", טען מקור מצרי בכיר לעיתון.

אתמול הבהירו ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק, בהזדמנויות שונות כי בניגוד לפרסומים בנושא - אין הפסקת אש בעזה. "הלחימה במקום היא לחימה מתמשכת ובכל רגע נתון שצריך לפעול, אנו נעשה זאת", אמר ברק בביקור בבסיס תל השומר.

ואילו ראש הממשלה אמר מאוחר יותר בתום פגישה עם ראש ממשלת צ'כיה בירושלים, כי הוא מגבה את דבריו של ברק. " אין שום משא ומתן, לא במישרין ולא בעקיפין. יש דרישה ישראלית חד משמעית שלא נשתנתה ואם הדרישה הזאת תתקיים ממילא לא יהיה צורך במשא ומתן", ענה אולמרט לשאלת כתבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully