וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לבעיות החניה - המכונית מתקפלת

11.3.2008 / 7:54

מדענים אמריקאים פיתחו רכב שיתקפל לכדי מחצית וייכנס לרכב שלפניו כמו עגלת סופרמרקט. מאות יוצבו בעיר ויופעלו בכרטיס אשראי

מדענים ב-MIT, מכון מסצ'וסטס לטכנולוגיה, פיתחו רכב עירוני עתידני שישים קץ לבעיות החניה ואפילו ינהג בעצמו. עם ההגעה ליעד, מחשב הרכב יאתר מקום חנייה פנוי מאחורי כלי רכב אחרים מאותו הסוג. אז תתקפל המכונית לכדי כמחצית מאורכה ותוכל להיכנס מאחורי הרכב החונה משל היתה עגלת סופרמרקט.

"המצאנו מחדש את ההתנייעות העירונית", אמר ביל מיטשל, פרופסור לארכיטקטורה ומנהל הפרוייקט. הרכב טרם נבנה אך מודל זעיר מוצג במוזיאון בקמפוס והמפתחים מתכננים לבנות מודל בגודל מלא באביב. המהנדסים והאדריכלים בצוות – כתריסר במספר – בטוחים בהצלחת הפרוייקט. לטענתם, המכונית בגודל רכב הגולף עשויה לספק פתרון חדשני לעומסי התנועה הכרוניים ולצמצם את זיהום האוויר שכן תופעל באמצעות סוללה שתיטען בעת החנייה. במכונית שני מושבים והיא מעט קטנה יותר ממכונית "סמרט" של מרצדס-בנז.

על פי התכנון, מאות כלי רכב יוצבו ברחבי העיר והתושבים יוכלו לשלם באמצעות כרטיס האשראי שלהם על מנת להשתמש בהם. לדברי חברי הצוות, "כך אנשים לא יצטרכו לדאוג לגבי מציאת מקום חניה בעיר וכלי הרכב יתפסו פחות שטח עירוני שיתפנה לטובת גינות ומדרכות". מיטשל אמר כי הוא שואף לעבור לשלב הייצור בתוך שלוש עד ארבע שנים. אבל יועץ בכיר לפרוייקט, כריסטופר בורוני-ברד, אמר שהמכונית עדיין לא מוכנה לצאת לכביש: "זה בהחלט רעיון מבטיח, אבל דרושה עוד עבודה רבה להביא אותו למימוש".

  • עוד באותו נושא:
  • חניה
  • עיר
  • mit

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully