וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

זיו ר. מאור

10.3.2008 / 23:14

נסיקת מחיר הנפט והחשש ממיתון שלחו את הבורסה בניו יורק לירידות חדות. הדאו ג'ונס איבד 1.29% והנאסד"ק ירד ב-1.95%

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות. זאת, על רקע נסיקת מחיר הנפט לשיא וכן בעקבות המשך החששות מפני מיתון בארה"ב. ירידות חדות נרשמו בתחום התקשורת. דיווחים על אפשרות לפשיטת רגל של בנק ההשקעות בר סטרנס, ודיווח על קיצוץ כוח אדם בליהמן ברדרס, לא סייעו בשיפור מגמת הירידות.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.29% לרמה של 11,740 נקודות. נאסד"ק ירד ב-1.95% לרמה של 2,169 נקודות. מדד S&P 500 ירד ב-1.55% לרמה של 1,273 נקודות.

בשוק הסולידי, ירדה התשואה על איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים ב-0.103% לרמה של 3.4380%.


מחיר הנפט הגולמי זינק היום בקרוב ל-3 דולרים והגיע לראשונה לרמה של 108 דולר לחבית, וננעל במחיר של 107.9 דולר לחבית. זאת, על רקע המשך חולשת הדולר, הנסחר סמוך לשפל מול היורו וברמתו הנמוכה ביותר זה שמונה שנים מול הין.

מניית ענקית ביטוח האג"ח האמריקאית אמבק (סימול ABK) נפלה ב-23% במסחר בוול סטריט, לאחר שאנליסטים של סיטי (לשעבר סיטיגרופ) העריכו היום כי הנפקת מניות בסך 1.5 מיליארד דולר שביצעה החברה בשבוע שעבר, לא הצליחה לשכנע את המשקיעים בחוסנה של החברה. מאז אמצע חודש אוקטובר איבדה המנייה כ-90% משווייה.

סוכנות הדירוג פיץ' הורידה את הדירוג של מספר בנקים מובילים בארה"ב. בנוסף, הודיעה הסוכנות כי מניות הבנקים סיטי ובנק אוף אמריקה נתונות גם הן לפיקוח - הודעה הרומזת על אפשרות של הורדה צפויה בדירוג.

מניית מיקרוסופט נסחרה על רקע התפתחות בפרשת רכישת יאהו: ארכיטקט התוכנה הראשי של החברה הודיע כי גם אם תצליח הרכישה, לא צפויה מיקרוסופט למהר למזג פעילות עם יאהו.

מניית גוגל נסחרה על רקע הערכתו של מגזין "בארונ'ס", לפיה המניה, שנפלה ביותר מ-40% בחמשת החודשים האחרונים - בעקבות האטה בעסקי הפרסום הצמוד לתוצאות חיפוש, עשויה ליפול ב-20% נוספים השנה בעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב וההוצאות הגבוהות של החברה.

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס (סימול: MCD) זינקה בכ-2.93% על רקע דו"ח שפירסמה המעיד על עלייה במכירות בחודש פברואר.

מניית טבע המשיכה את המגמה השלילית מהשבוע האחרון. מוקדם יותר הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם פריגו בהפצת תרופה חדשה, וכן על פתיחת מפעל חדש בצ'כיה.

יצרנית ציוד התקשורת הלוויינית גילת תספק לחברת פטרו-בראס, חברת האנרגיה הלאומית של ברזיל, כ-500 תחנות מסוג VSAT. העסקה מוערכת בלמעלה מחצי מיליון שקל.

חברת ה-VoIP הישראלית אודיוקודס נפלה במהלך המסחר. זאת בעקבות הורדת הדירוג מצד בית ההשקעות פיפר ג'פרי. ההמלצה על מניית אודיוקודס ירדה מ"קנייה" ל"נייטרלי".

אודיוקודס לא לבד: מניות ישראליות נוספות בוול סטריט סבלו ממגמה שלילית חזקה בתחום התקשורת. ביניהן ניתן למנות את יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון, יצרנית השבבים טאואר, יצרנית ציוד התקשורת אורכית וכן יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית אלווריון.

יצרנית המערכות הביטחוניות ארוטק רשמה עלייה חדה. זאת, על רקע עסקה בשווי של 8 מיליון דולר לאספקת כלי רכב משוריינים, מול לקוח ששמו לא נמסר לפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully