וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוים מבהיר: "הבניה אושרה לפני 8 שנים"

ספי קרופסקי ופנחס וולף

10.3.2008 / 22:26

שר השיכון הגיב לביקורת הבינלאומית ואמר כי הבניה במזרח ירושלים אושרה כבר ע"י אחרים. ח"כ שנלר: "שבאן לא יטיף לנו מוסר"

שר השיכון זאב בוים הגיב הערב (שני) לדבריו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שקרא להקפיא את הבנייה במזרח ירושלים, ואמר כי האישור לבניית 330 יחידות הדיור בגבעת זאב ניתן כבר לפני שמונה שנים. לדבריו, האישור לבניית יחידות הדיור במזרח העיר ניתן בהתאם למכרזים שהוצאו אז, אולם התוכנית הוקפאה עם פרוץ האינתיפאדה באוקטובר 2000. בוים הוסיף כי אישר מחדש את התוכנית בעקבות פניית הקבלנים לבית המשפט.

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על הגינוי הבינלאומי לבנייה במזרח ירושלים. ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי "האו"ם צריך להבין שמבחינתנו גבעת זאב ומעלה אדומים הם כמו פריס לצרפתים ורומא לאיטלקים. אלו ערים לכל דבר ולא התנחלויות, וזכותנו ליישב ולפתח אותן ללא הגבלה".

גם חברו לסיעה, ח"כ עתניאל שנלר גינה את דבריו של באן ואמר כי "ראוי שמזכ"ל האו"ם יעסוק בעצירת ההרס שנגרם על ידי הטרור ולא יטיף לנו מוסר".

יו"ר מרצ יוסי בילין קרא לראש הממשלה להודיע מיד שאין לו שום כוונה לאשר את בניית יחידות הדיור. "מי שהודיע שישראל לא מילאה את חלקה במימוש מפת הדרכים, מי שהבטיח שלא להרחיב את ההתנחלויות - חייב לממש את התחייבויותיו ולמנוע מישראל נזק נוסף על הנזקים הרבים שהביא עליה בתקופת כהונתו", אמר בילין.

"פגיעה במאמצים לשלום"

לדרישה של קי-מון הצטרף גם גינוי של האיחוד האירופי, כשהממונה על מדיניות החוץ חווייר סולאנה אמר כי הפיגוע בירושלים אינו מצדיק את ההרחבה עליה הצהיר ראש הממשלה אהוד אולמרט. גם עבדאללה מלך ירדן אמר היום בעת פגישה עם אבו מאזן כי הבנייה בהתנחלויות היא צעד חד צדדי הפוגע במאמצים להשגת שלום באזור.

ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע אתמול לאחר סדרת התייעצויות עם השר בוים, כי הוא מאשר בנייה בשכונת "אגן האיילות" שמעבר לקו הירוק. מדובר בכ-330 יחידות דיור, שבנייתן הופסקה אחרי פרוץ אינתיפאדת אל אקצה. אולמרט הודיע על אישור הבנייה אחרי הפיגוע בישיבת מרכז הרב בירושלים, אולם לדברי מקורות מדיניים, ההחלטה התקבלה עוד לפני הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully