וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: להפסיק הבניה בהתנחלויות

שי אילן

10.3.2008 / 20:00

לדברי המזכ"ל באן קי מון, הרחבת ההתנחלויות על ידי ישראל מהווה הפרה של התחייבויותיה על פי מפת הדרכים והחוק הבינלאומי

באן קי מון, מזכ"ל האו"ם, קרא היום לעצור את התוכניות להוסיף מאות יחידות דיור להתנחלויות ביהודה ושומרון. "המזכ"ל מדגיש שמילוי התחייבויות מפת הדרכים על ידי שני הצדדים הוא אמצעי חשוב בתהליך הפוליטי ביניהם", אמרה דוברתו של המנכ"ל, מישל מונטס. לטענתו של המזכ"ל, כל הרחבה של ההתנחלויות היא הפרה של ההתחייבויות הישראליות במסגרת מפת הדרכים ושל החוק הבינלאומי.

לדרישה של באן קי מון מצטרף גם גינוי של האיחוד האירופי לכוונה לבנות בהתנחלויות. הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, חווייר סולאנה אמר אחרי פגישה של מדינות האיחוד כי הפיגוע בירושלים אינו מצדיק את ההרחבה עליה הצהיר ראש הממשלה אהוד אולמרט. גם עבדאללה מלך ירדן גינה היום את המשך הרחבת ההתנחלויות, בעת פגישה עם אבו מאזן. עבדאללה אמר כי הבנייה בהתנחלויות היא צעד חד צדדי הפוגע במאמצים להשגת שלום באזור.

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר אתמול כי הוא מאשר בנייה בשכונת "אגן האיילות" שמעבר לקו הירוק. מדובר בכ-330 יחידות דיור, שבנייתן הופסקה אחרי פרוץ אינתיפאדת אל אקצה. אולמרט הודיע על אישור הבנייה אחרי הפיגוע בישיבת מרכז הרב בירושלים, אולם לדברי מקורות מדיניים, ההחלטה התקבלה לפני הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully