וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך יעשה לאיש שנשיא צרפת חפץ ביקרו

ספי קרופסקי

10.3.2008 / 19:18

נשיא המדינה דן עם סרקוזי על הגרעין האירני ועל שלושת החיילים החטופים. סרקוזי: "אשאר תמיד ידיד אמת של ישראל"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

נשיא המדינה שמעון פרס נועד הערב (שני) בצרפת עם עמיתו הצרפתי ניקולא סרקוזי, בביקורו הראשון כנשיא בפריס. במוקד השיחת בין השניים עמדה תוכנית הגרעין האירנית ושלושת חיילי צה"ל החטופים. סרקוזי אמר לפרס כי צרפת תמשיך להוביל יחד עם ארצות הברית את החזית הבינלאומית נגד טהרן ותפעל להטיל סנקציות נוספות על אירן. פרס השיב כי הגרעין האירני הוא בעיה כלל עולמית. לדבריו, "אירן גרעינית מהווה סכנה איומה שהמדינות הדמוקרטיות לא יוכלו להתמודד איתה כשתגיע נקודת האל חזור הזאת".

השניים שוחחו גם על תהליך השלום באזור, נוכח המשבר בעזה. סרקוזי אמר כי הערובה הטובה ביותר לבטחונה ולחוסנה של ישראל היא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית נפרדת מישראל. לדבריו, "ברור לי שהקמת מדינה פלסטינית דורשת שבראשה תעמוד הנהגה מתונה ולא חבורה של מטורפים, אך לקחת סיכון עבור השלום זה הרבה פחות מסוכן מלהשאיר את המצב כפי שהוא או להידרדר למלחמה."

פרס התייחס לאפשרות של משא ומתן עם סוריה ואמר כי "על העולם כולו להבין שידי ישראל מושטות לשלום עם סוריה, אך היא אינה יכולה לשחק משחק כפול – ביד אחת לדבר על שלום עם ישראל וביד שנייה להוות בית חם לקיני טרור ולהברחות נשק, כסף ומידע לחיזבאללה ולחמאס".

סרקוזי גם התייחס לשינוי בעמדה הצרפתית כלפי ישראל ואמר כי "האשימו אותי שאני ידיד של אמריקה וישראל – אך האשמה זו לא נשארה זמן רב כי הודיתי בכך מיד בפה מלא. צרפת היתה ותהיה תמיד ידידת אמת של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully