וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירי הקסאם הופסק תמורת הפסקת החיסולים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.3.2008 / 16:18

יו"ר הרשות אבו מאזן מגלה כי כך סוכם בין ישראל וחמאס, בניגוד להצהרות אולמרט וברק. ממשלת חמאס: מוכנים לסייע למצרים לגבש הפסקת אש עם ישראל

בניגוד לדבריהם של ראש הממשלה ושר הביטחון לפיהם אין הפסקת אש ברצועת עזה וכי הפעילות בעזה תימשך, מגלה יושב ראש הרשות הפלסטינית כי בין הצדדים סוכמה רגיעה. ברשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" דווח כי אבו מאזן אמר שישראל הסכימה להפסיק לחסל את בכירי חמאס בתמורה להפסקת ירי הרקטות מצד חמאס.

לפי הדיווח, אבו מאזן עדכן את עבדאללה מלך ירדן בפגישתם היום כי הושג הסכם ראשוני בין ישראל וחמאס ובימים הקרובים פרטיו יוצגו. "אמרו כי אין מנוס מהפסקת הפעולות לגמרי ומכך שחמאס יפסיק לירות רקטות. אתם יודעים את דעתי מזה זמן רב בנושא זה", אמר אבו מאזן. "תמורת כך ישראל תפסיק להתקיף
בעזה ובגדה".

בתוך כך, ממשלת חמאס המודחת הביעה היום (שני) נכונות לסייע להנהגה המצרית לגבש הפסקת אש הדדית וכוללת עם ישראל "במטרה להסיר את הסגר ולהפסיק את המתקפות הישראליות", כלשונה. בכיר הארגון איסמעיל רדואן ציין כי אם ישראל תפסיק את מתקפותיה, "לחמאס אין מניעה לקבל הפסקת אש עימה".

בג'יהאד האיסלמי אמרו דברים דומים. "כל הפסקת אש עם ישראל חייבת להסתמך על הפסקת המתקפות הישראליות על הפלסטינים", אמר בכיר הארגון חאלד אל-בטש לסוכנות הידיעות 'רמתאן'. לדבריו, ישראל צריכה גם להסיר את המצור מעל הרצועה ולפתוח את המעברים.

אחמד יוסוף, יועצו של ראש ממשלת חמאס המודח איסמעיל הניה, אמר בראיון לעיתון "אל-חיאת" הלונדוני, כי "במהלך הפגישה האחרונה ביניהם שנערכה באל-עריש, ביקשו המצרים מחמאס להפסיק את ההסלמה זאת כדי שיהיה אפשר, ביחד עם האמריקאים והאירופים, לשכנע את ישראל בחשיבות הפסקת האש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully