וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידורי הלוויין בדרך לאויר

6.7.2000 / 14:17

חברת הלויין מקווה לקבל אישור הפעלה כבר בימים הקרובים, במועצה הציבורית שאמורה לאשר, לא בטוחים שהכל מוכן

מאת גלי סימן-טוב

המועצה לשידורי כבלים ולווין תתכנס היום לדיון ראשון בשאלת אישור ההפעלה לחברת הלווין YES. את הרשיון לשידורי DBS כבר קיבלה החברה והדיון שיחל היום וימשך לפחות עד יום ראשון עוסק בנספחיו של הרשיון.
בועדה אומרים כי יש עוד עבודה רבה על הסעיפים השונים וכי ההחלטות צריכות להתקבל בסוגיית שונות כגון: מחיר החבילות, מדריך השידורים, יש ערוצים שהתקבלו ועדין יש לגביהם הסתייגויות, אך אלו נושאים "קלים" יותר כפי שמגדירים אותם בועדה.
אחד הנושאים המרכזיים הם עניין הבעלות הצולבת. הועדה צריכה להחליט האם חברות שמשורשרות לכבלים בקשרי בעלות, יכולות להפיק ערוצי לווין עבור YES.
נושא נוסף שנידון הוא הסכם חוזה המינוי, YES מציבה חוזה אחיד לכל מנויה, ואילו הועדה המונה 13 חברים, שהם בא כוחו של הציבור מתחומים שונים וממונים באמצעות משרדי הממשלה, רוצים להבטיח את טובתו של הציבור מפני אותם חוזים אחידים ומבקשים מYES שהלקוח יוכל לבחור את האופן בו הוא מתחבר ומקבל את המכשיר (השאלה, השכרה, ליסינג) באופן מודע, בעוד שהחברה מבקשת לבחור בדרך אחת שלא תשאיר ברירה לצרכן.
"ברור לנו שלא כל החלטה שתתקבל תמצא חן בעיני החברה אבל יצטרכו לקבל אותה" אומרים בוועדה.
בכלי התקשורת פורסמו חבילות ערוצי הכבלים שתציע החברה ביניהם חבילת הכוללות ערוצים מוכרים כגון ערוצי 1, 2 , 33, 23 וכמו כן ערוצי הכבלים שמשודרים כיום. עוד יציעו ב YES חבילת ערוצים זרים, חבילת מוזיקה, חבילת סקס וחבילות YES ו YES2 שיכללו בין היתר ערוצים מקוריים.
ב-YES סירבו לאשר את הפירסומים, אולם ציינו כי מיד לאחר קבלת האישור יוכלו להתחיל בשידורים.
בוועדה עם זאת נשמעים קולות קצת אחרים שטוענים כי למרות שידורי הנסיון - חברת הלוינים עדיין אינה מכונה.
בחברת הלווין YES מתכוונים כאמור לעלות לשידור עם אישורו של הרשיון על כל נספחיו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully