וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולים טיבטים פתחו בצעדת מחאה נגד סין

טלי גולדשטין

10.3.2008 / 13:55

לרגל יום השנה ה-49 להתקוממות הטיבטית ולבריחתו של הדלאי למה מטיבט להודו, עורכים גולים טיבטים צעדת מחאה מהודו לטיבט

וידאו: רויטרס עריכת וידאו: יאיר דניאל

מעל למאה גולים טיבטים החלו היום (שני) לצעוד לעבר טיבט ממקום מושבם בהודו כמחאה נגד השלטון הסיני במולדתם האבודה. לפי דיווח רשת ה-BBC, הצועדים עזבו את העיר הצפונית דראמסלה ביום השנה ה-49 לציון ההתקוממות הטיבטית הכושלת נגד הסינים ובריחתו של הדלאי למה מטיבט להודו. הדלאי למה, מנהיגה הרוחני של טיבט, קרא להפעיל לחץ גדול יותר על סין בנושא זכויות האדם.

פעילים טיבטים מקווים להשתמש בעובדה כי האולימפיאדה הקיץ תיערך בסין על מנת לקדם את מטרתם. לפני שהצועדים בהודו פתחו במסעם, אמר הדלאי למה כי הוא תומך בקיום משחקי האולימפיאדה בבייג'ין מאחר ודבר זה מספק לעולם הזדמנות לחדש את הלחץ על הממשלה הסינית על מנת להבטיח שזו תיישם את האידיאלים של חופש הביטוי ושל שוויון.

כמו כן, קרא הדלאי למה לקהילה הבינלאומית לבדוק דרכים בהן יהיה אפשר להביא לשינוי חיובי מתמשך בתוך סין אפילו לאחר שהאולימפיאדה תסתיים.

לדברי הגולים הטיבטים, הצעדה היום היא רק אחת ממספר מחאות המתוכננות לקראת האולימפיאדה באוגוסט. "זוהי עלולה להיות המחאה גדולה ביותר מאז נאלצנו לגלות ב-1959. אנו נחושים בדעתנו לחזור הביתה ואיש לא יוכל לעצור אותנו", אמר לובסאנג ישי, אחד ממארגני הצעדה.

בתוך כך, בנפאל, אלפי גולים טיבטים, לרבות נזירים ונזירות, התעמתו עם המשטרה בעיר הבירה קטמנדו בעודם מנסים לערוך הפגנת מחאה מול השגרירות הסינית בעיר. המשטרה הנפאלית דיווחה כי כ-80 מפגינים נעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully