וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האונ' העברית ראשונה בדירוג ההכנסות

ספי קרופסקי

10.3.2008 / 13:23

עוד עלה מהדירוג השנתי כי למרות הקסאמים חל שיפור בהכנסותיה של מכללת ספיר. הסטודנטים מעדיפים ללמוד מדעי החברה

האוניברסיטה העברית שומרת על המקום הראשון בדירוג ההכנסות של האוניברסיטאות והמכללות האקדמאיות בישראל – כך עולה מבדיקה של קבוצת כלכלנים חברת דן אנד ברדסטריט. הכנסותיה של האוניברסיטה הירושלמית נאמדו השנה ב-2.26 מיליארד שקל. בעברית לומדים נכון להיום, 24 אלף סטודנטים.

במקום השני ברשימה, שמתפרסמת פעם בשנה, נשארה אוניברסיטת תל אביב, עם היקף הכנסות משוער של 1.94 מיליארד שקל. את אוניברסיטת תל אביב פוקדים 26 אלף סטודנטים, אלפיים יותר מהעברית הממוקמת במקום הראשון.

את השיפור הגדול של השנה, מציג הטכניון מחיפה שטיפס למקום השלישי בטבלה עם היקף הכנסות של 1.55 מיליארד שקל – עלייה של שני מקומות בדירוג לעומת מקומם החמישי בדירוג הקודם. בטכניון לומדים 12.5 אלף סטודנטים.

הפתעה חיובית נוספת בדירוג, מגיעה מכיוונה של מכללת ספיר: הקסאמים לא הפריעו למכללה הדרומית לעלות שני מקומות בדירוג השנה – מהמקום ה-13 למקום ה-11. בספיר לומדים כחמשת אלפים סטודנטים.

עוד עלה במחקר השנתי, כי הסטודנטים מעדיפים ללמוד במכללות ובקמפוסים קטנים, על אחת משבע האוניברסיטאות המוכרות. כמו כן חל גידול כולל במספר הסטודנטים לתואר ראשון ושני בשיעור של 65% בעשור האחרון.

תחום מדעי החברה ומנהל עסקים ריכזו השנה את מספר התלמידים הגדול ביותר בשיעור של 68.3% בלימודים לתואר ראשון ושני. ואילו תחום מדעי הרוח תפס את המקום השני בשיעור של 53.4%. לאלו צמודים במקום השלישי והרביעי לימודי הרפואה, מקצועות פרא-רפואיים ולימודי משפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully