וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוקו סיכלה הפגנת הזדהות עם הפלסטינים

10.3.2008 / 12:59

כוחות הביטחון במרוקו עצרו 44 בני אדם מארגון האופוזציה אל עדל וואל-איחסאן, שביקשו לערוך הפגנת הזדהות עם הפלסטינים

כוחות הביטחון של מרוקו עצרו במהלך סוף השבוע 44 חברים ב-אל עדל וואל-איחסאן, ארגון האופוזיציה המוסלמי הגדול במדינה, לאחר שניסו לערוך הפגנת הזדהות עם הפלסטינים. ל-אל עדל וואל-איחסאן (צדק וצדקה) אין מעמד חוקי והוא אינו מורשה לערוך התכנסויות פומביות.

"כ-200 בני אדם תכננו להשתתף בהפגנה...אך נוכחות כוחות הביטחון עצרה אותם מלערוך את המצעד", דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית MAP .

דובר הארגון פטאללה ערסלן אמר כי ארגונו מגנה את הטרור ומתנגד לאלימות. "עמדות הארגון ידועות לכל ולמרות זאת הממסד נקט בצעדים דומים נגדנו במהלך השנה וחצי האחרונות", אמר ערסלן. הארגון מאשים את הממשלה בניסיון להחניק את מקורות המימון שלו, קניסת חברים והעמדת מאות מהם למשפט. לדברי הארגון, הוא מנסה לשנות את החברה המרוקנית על ידי עבודה סוציאלית ופעולות פוליטיות לא אלימות התומכות בזכויות נשים, מעורבות אזרחים וחלוקה מחדש של ההון.

לדברי מתנגדים, לארגון אג'נדה נסתרת לבטל את מוסד המלוכה ולהקים ממשלה מוסלמית הפועלת לפי חוקי השרעיה. אל עדל וואל-איחסאן מקבל את השראתו ממיסטיקה סופית והחברים בו מקיימים פולחן אישות למייסדו השייח עבדסלאם יאסין. ממשלת מרוקו מאפשרת לו להתקיים כארגון צדקה, אך מונעת ממנו מלהשתתף בפעילות פוליטית על רקע עוינותו למוסד המלוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully