וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "אין שום מו"מ עם חמאס"

יהושע בריינר ספי קרופסקי וניר יהב

10.3.2008 / 15:17

רה"מ אמר בתום פגישה עם עמיתו הצ'כי, כי "לא הכתבנו שום הפסקת אש, ולצה"ל יש חופש פעולה מלא". מצרים לוחצת על חמאס להפסיק את ההסלמה

ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק הבהירו היום (שני), כי בניגוד לפרסומים שונים בנושא, אין הפסקת אש בעזה. "הלחימה במקום היא לחימה מתמשכת ובכל רגע נתון שצריך לפעול, אנו נעשה זאת", אמר ברק בביקור בבסיס תל השומר. ואילו ראש הממשלה אמר בתום פגישה עם ראש ממשלת צ'כיה בירושלים, כי "אין שום משא ומתן עם חמאס. לא הכתבנו שום הפסקת אש, ולצה"ל יש חופש פעולה מלא". אולמרט חזר על קריאתו כי במידה וירי הקסאמים יופסק - לא יהיה ירי של ישראל.

"מי שחושב שבעזה כבר סיימנו את הסיפור ויש כבר רגיעה - אני רוצה לתקן אותו, לא סיימנו שם שום דבר", הוסיף שר הביטחון. "הפעילות בעזה נמשכת ותמשך. המטרה שלנו בעזה היא להביא לכך שיפסיק ירי הרקטות לישראל ושיצומצמו ההברחות לעזה. רק כשכל זה יקרה אנחנו נשקול את הדרך לרגיעה".

בנוגע לדיווחים על הסכם להפסקת אש אמר "אין כרגע הסכם. יחד עם זאת אם היום לומדים באשקלון בלי גראדים ובשדרות לומדים בלי קסאמים, אני לא מציע שנקטר על שום יום של שקט. בכל רגע שנצטרך לפעול נפעל, ובעיני חשוב שנשכיל לא לשתף את הצד השני במהלכים שלנו, גם אם המחיר הוא לא לשתף את הציבור".

"ישראל היתה ותמשיך להיות המדינה החזקה ביותר 1,500 קילומטר מסביב לירושלים. עובדה זו נותנת לנו את האפשרות לפעול בקור רוח ובשיקול דעת, ולהנחית את המכות שלנו בזמן הנכון כשאנחנו רוצים, ולא כשלצד השני זה נוח" הוסיף ברק.

שקט יחסי

בתוך כך, צה"ל אישר הבוקר כי רמת הפעילות ברצועת עזה הונמכה לפי הוראות מהדרג המדיני, ומהבוקר לא נרשמה פעילות מיוחדת של צה"ל ברצועה. גם הפלסטינים שומרים על שקט יחסי. ככל הנראה ביקש ברק להדגיש כי מדובר ברגיעה בלבד, ולא בהסכם כל שהוא עם הגורמים ברצועה.

במקביל, אחמד יוסוף, יועצו של ראש ממשלת חמאס המודח איסמעיל הניה, אמר בראיון לעיתון "אל-חיאת" הלונדוני כי "במהלך הפגישה האחרונה ביניהם שנערכה באל-עריש, ביקשו המצרים מחמאס להפסיק את ההסלמה זאת כדי שיהיה אפשר, ביחד עם האמריקאים והאירופים, לשכנע את ישראל בחשיבות הפסקת האש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully