וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מפלה לסרקוזי בבחירות המקומיות

10.3.2008 / 10:47

הבחירות המקומיות הן המבחן המשמעותי הראשון עבור סרקוזי מאז עלה לשלטון, ונראה כי המצביעים מבקשים להענישו

מפלגתו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי נחלה תבוסה גדולה בסיבוב הראשון של הבחירות המקומיות שנערכו אתמול (ראשון). לאחר ספירת הקולות עולה כי הסוציאליסטים שמרו על שליטה בעיר ליון, העיר השניה בגודלה בצרפת, ונראה כי ישמרו על שליטתם גם בעיר הבירה פריז לאחר הסיבוב השני ב-16 במרץ. מנהיגי השמאל קראו לתומכיהם להגיע בהמוניהם לקלפיות בסוף השבוע הבא על מנת להפוך את היתרון הראשוני לניצחון סוחף.

הבחירות המקומיות הן המבחן המשמעותי הראשון עבור סרקוזי מאז עלה לשלטון לפני עשרה חודשים. לצערו, הן מתקיימות גם בזמן שבו אחוזי התמיכה בו נמצאים בשפל. למרות שסרקוזי נבחר על רקע התחייבותו לשנות את הכלכלה, מצביעים רבים חשים כי הוא לא הצליח להגן עליהם מפני יוקר המחייה הגבוה וסבורים כי הוא ממוקד מדי בחייו האישיים.

ברמה הארצית, הסוציאליסטים ושאר מפלגות השמאל קיבלו אתמול 47.94% מהקולות לעומת 45.49% שקיבלו UMP והימין. אחוז ההצבעה עמד על 65%.

שדות הקרב העיקריים בהם יתמקד הסיבוב השני יהיו הערים הדרומיות מרסיי וטולוז ובמזרח שטרסבורג. ערים אלו נשלטות רובן ככולן על ידי הימין, אך עשויות ליפול לידי הסוציאליסטים.

עבור השמאל והימין צפוי השבוע הקרוב להיות שבוע של מו"מ מתמשך עם המפלגה הדמוקרטית (MODEM ) , הקובעת לעיתים קרובות את מאזן הכוח. מנהיג המפלגה הדמוקרטית פרנסואה ביירו, שסיים במקום השלישי בבחירות לנשיאות ב-2007, סרב לתמוך באחד מהצדדים ואמר לסרקוזי לא להמעיט בתוצאות. "אני משוכנע כי ההצבעה, שנטתה ברובה שמאלה, היא אינה תמיכה בסוציאליסטים אלא אזהרה לאלו שבשלטון".

ואולם לפי סקרים, 27% מהמצביעים ביקשו להעניש את הממשלה על ביצועיה המאכזבים, בעוד 56% אמרו כי הנושא לא היה בעל חשיבות עבורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully