וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה פתחה את השגרירות בבוגוטה

טלי גולדשטין

10.3.2008 / 9:43

חזרה לנורמליזציה: ונצואלה חידשה קשרים דיפלומטיים עם קולומביה והזמינה בחזרה את הדיפלומטים הקולומביאנים לשטחה

ממשלת ונצואלה הודיעה אתמול (ראשון) כי תחדש באופן מלא את קשריה הדיפלומטיים עם קולומביה ותפתח מחדש את השגרירות בבוגוטה. העיתון "הרלד טריביון" דיווח כי ונצואלה הזמינה בחזרה את הדיפלומטים הקולומביאנים אותם סילק נשיא המדינה הוגו צ'אווס בשבוע שעבר. החזרה לנורמליזציה בדרום אמריקה התאפשרה בזכות הפסקת האש הדיפלומטית עליה הסכימו ונצואלה, קולומביה ואקוודור, שעזרה למוסס את המשבר שהתעורר באזור בעקבות תקיפה של קולומביה בשטח אקוודור.

עם זאת, להערכת פרשנים, הפיוס המהיר הוא איחוי שטחי בחבד של מחלוקת עמוקה ופיתרון פוליטי מואץ לעימות בו לא היו מעוניינים צ'אווס, נשיא קולומביה אלוורו אוריבה ונשיא אקוודור רפאל קוראה.

אוריבה, שהתנצל ביום שישי בפני אקוודור, התחייב בנוסף לעולם לא לחזור על פעולה דומה לפעולה הצבאית מהראשון במרץ בשטח אקוודור, שבמהלכה נהרגו 25 בני אדם, לרבות ראול רייס – מנהיג בכיר במחתרת FARC.

ימים אחדים אחרי ששלחו קוראה וצ'אווס כוחות צבאיים לגבול עם קולומביה בתגובה לתקיפה, לחצו שני המנהיגים הדרום אמריקאים ביום שישי ידיים עם אוריבה במפגש פיסגה ברפובליקה הדומיניקנית. העיתונאי הוותיק אליזר דיאז רנגל, עורך העיתון הוונצואלי "אולטימוס נוטיסיאס", כינה את הפיוס "ההפתעה הגדולה ביותר אותה אפשר לדמיין במפגש פיסגה דרום אמריקאי", ושיבח את צ'אווס על התחייבותו לשלום עם קולומביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully