וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההסלמה הישראלית פוגעת בהפסקת האש"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.3.2008 / 9:38

לדברי נשיא מצרים, הנסיגה הישראלית מעזה אינה פוטרת אותה מאחריות. "מעמדה של עזה זהה למעמד הגדה - שתיהן כבושות"

"היחסים בין מדינות ערב לבין ישראל תלויים בהשגת פריצת דרך במאמצי השלום". כך אמר היום (שני) נשיא מצרים חוסני מובארק בראיון לעיתון פולני לרגל ביקורו במדינה. בנוסף מטיל מובארק על ישראל את האחריות לכישלון תהליך השלום. "ההסלמה הצבאית הישראלית ברצועת עזה, לצד המצור שהיא מטילה עליה, לא מספקים את הרגיעה הנדרשת כדי להמשיך במשא ומתן על סוגיות הסדר הקבע, שנפתח בוועידת אנאפוליס", אמר.

"מה שמסבך את המצב הוא הפעולות הישראליות בגדה שבמסגרתן ישראל מציבה מחסומים, מבצעת מעצרים, ממשיכה לבנות את גדר הפרדה ולהרחיב את ההתנחלויות", אמר מובארק. "במסגרת מאמצי השלום ישראל נדרשת להפסיק פעולות אלו ולבנות אמון עם הרשות הפלסטינית".

לדבריו, "הנסיגה הישראלית החד-צדדית מהרצועה אינה פוטרת את ישראל מאחריותה. המעמד המשפטי של עזה זהה לזה של הגדה – שני האיזורים מהווים שטחים תחת כיבוש". מובארק גילה עוד כי ארצו משקיעה מאמצים רבים להסיר את המצור מעל הרצועה ולסיים את סבל התושבים בה. הנשיא המצרי התייחס גם לנושא הפסקת האש ואמר כי מצרים ממשיכה לנהל מגעים עם ישראל, הרשות, בכירי חמאס, האיחוד האירופי וארצות הברית, על מנת להשיג הפסקת אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully