וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצרים ביקשו מחמאס להפסיק ההסלמה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.3.2008 / 9:14

יועצו של הניה גילה ל"אל-חיאת" כי כל הצדדים מקבלים את רעיון הפסקת האש הזמנית וכעת הם דנים בה. "אין דיון בהפסקת אש קבועה"

"במהלך הפגישה האחרונה ביניהם שנערכה באל-עריש, ביקשו המצרים מחמאס להפסיק את ההסלמה". כך אמר אחמד יוסוף, יועצו של ראש ממשלת חמאס המודח איסמעיל הניה, לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. "זאת כדי שיהיה אפשר, ביחד עם האמריקאים והאירופים, לשכנע את ישראל בחשיבות הפסקת האש", הוסיף.

לדברי יוסוף, המצרים חשו כי האמריקאים מקבלים את רעיון הפסקת האש וכי הם מעוניינים "להכניס את חמאס לתוך המשוואה". לטענתו, כל הצדדים מקבלים את רעיון הפסקת האש וכעת הם דנים בהפסקת אש זמנית.

העיתון מדווח עוד כי שר המודיעין המצרי עמר סלימאן הציג לראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (מיל.) עמוס גלעד, את העמדה המצרית בנוגע לחשיבות גיבושה של הפסקת אש, כהכנה לחידוש המשא ומתן. כך גילו מקורות מצריים. לפי הדיווח בעיתון, בקרוב ייפגשו בכירים מצרים עם בכירים בחמאס וידונו עימם בנושא.

במקביל הכחיש חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוחמד נסר, כי ארגונו קיבל לידיו תוכנית הפסקת אש הדדית וכוללת עם ישראל, המבטיחה את פתיחת המעברים, הסרת המצור והפסקת החיסולים. "אילו תגיע אלינו תוכנית כזו, נבחן אותה ברצינות", הבהיר. נסר פקפק בכוונות הישראלים ואמר כי "הישראלים מעוניינים להכניע את הפלסטינים ועל כן הם אינם רוצים להפסיק את האש מצידם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully