וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: פרס יוצא לביקור רשמי בפריז

ספי קרופסקי

10.3.2008 / 9:07

זהו ביקורו הראשון של פרס כנשיא. צפוי להפגש עם הנשיא סרקוזי ולדון איתו בסוגיית הגרעין האירני ובשלושת החיילים החטופים

הנשיא שמעון פרס יוצא היום (שני) לביקור רשמי בצרפת, כאורחו של הנשיא ניקולא סרקוזי. ביקורו של פרס נערך במסגרת שבוע "ישראל – צרפת" בפריז, שבמהלכו יתקיים יריד ספרים בינלאומי שייחנך על ידי הנשיא הישראלי.

בנוסף לפגישתו עם הנשיא סרקוזי, צפוי פרס לקיים פגישות עם בכירים נוספים ובהם – ראש הממשלה פרנסואה פיון ושר החוץ ברנרד קושנר. כמו כן, ייפגש פרס עם בכירי הקהילה היהודית בצרפת – הקהילה הגדולה ביותר באירופה. במרכז פגישותיו המדיניות יעלה פרס את סוגיית הגרעין האירני, המשך הטרור מהרצועה והמשא ומתן לשחרור שלושת החיילים החטופים. בנוסף, ישתתף פרס באירוע מיוחד לזכר שמונת הרוגי הפיגוע בישיבת מרכז הרב.

כמו כן צפויים להצטרף אל פרס 39 סופרים ישראלים שישתתפו ביריד הבינלאומי. בינם יהיו א.ב. יהושע, אשכול נבו, עמוס עוז, סייד קשוע, מאיר שלו, אתגר קרת, אורלי קסטל-בלום ויהודית קציר. במסגרת היריד ייפתח ביתן ישראלי מיוחד, שבו תוצג ממיטב הספרות העברית העכשווית. כמו כן, במסגרת אירועי השבוע צפויים מספר מדענים ישראלים לקבל פרסים על הצטיינותם.

זהו ביקור רשמי ראשון של פרס בפריז, והוא צפוי להשתתף במספר אירועים רשמיים. בין השאר, צפוי פרס לסעוד בארמון האליזה כאורחם של הנשיא סרקוזי, ושל אישתו הטרייה קרלה ברוני. פרס צפוי לחזור לישראל לקראת סוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully