וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מיוחד: סוכן סמוי חשף 24 סוחרי סמים

נתיב נחמני

10.3.2008 / 7:18

הסוכן, קצין ביחידת המסתערבים של מג"ב, גר בשכנות לסוחרים במשך כשנה. "גם בעזה וגם בראשון לציון זה לא משחק ילדים"

חטיבת דובר המשטרה

(צילום ועריכת וידאו: משטרת ישראל)

24 סוחרי סמים נעצרו הלילה בראשון לציון במהלך מבצע פיצוח סוכן של משטרת מחוז המרכז. מעל 200 שוטרים פשטו הלילה על ביתם של 28 סוחרי סמים משכונת רמת אליהו שבעיר. נתוני הפשיעה בשכונה במגמת עליה ולכן החליטו ביחידה המרכזית (ימ"ר) בפיקודו של סנ"צ אבי נוימן לרכז מאמצים באזור זה, לאחר ששנים לא הופעל בה סוכן.

בחמש וחצי בבוקר נכנסה שיירת רכבי משטרה סמויים לתוך רחובותיה הרדומים של השכונה. מהם יצאו השוטרים בריצה לעבר אחד הבניינים בו מתגוררים שלושה מהסוחרים, כדי לא לאבד את גורם ההפתעה. רוב השוטרים רצו במעלה המדרגות ואחדים נשארו לתצפת בתחתית הבניין, מחכים שהעבריינים ינסו להשליך את הסמים מהחלון, עם דפיקות השוטרים בדלתם.

כח בפיקודו של רנ"ג יהודה לוי מימ"ר מרכז השתלט על אחת הדירות. את הדלת פתחו הסוחר, נרקומן כבן 40 ואימו הקשישה. בנוסף לחיפוש האינטנסיבי בבית, נאלצו השוטרים, בהם רס"ר מירב קימל, להתמודד גם עם בכייה של האם ותחנוניה שיעזבו את בנה.

רנ"ג לוי סיפר כי השלב הקשה בהתמודדות עם החשוד הנרקומן יהיה דקות לאחר שיתעורר, "אין נרקומן שמתעורר בלי קריז", סיפר. ואכן, רגעים ספורים לאחר מכן החל החשוד, שבתחילה היה רגוע, להתפרע.

במאפרות נמצאו ניירות כסף מגולגלים שרופים ועל השולחן קש מלוכלך המעיד על הפעם האחרונה שהחשוד לקח מנה של הרואין, לדבריו, קצת לפני שהלך לישון. בסוף החיפוש לא נמצא דבר, אך לוי צפה זאת מראש, "הוא יעלה אליו הביתה רק את החומר שהוא משתמש בו", אמר. באותה הקומה פשטו השוטרים על שתי דירות נוספות.

התנהגתי כמו עבריין

הסוכן הסמוי שהפליל את הסוחרים, פעל בקרבם וגר איתם בשכונה במשך תשעה חודשים, הוא שועל ותיק בתחום ההתחזות. פקד פינטו, זה שם הקוד שלו, הוא קצין ביחידת המסתערבים של משמר הגבול. רוב הפעילות המבצעית שלו מתרכזת בתחומי עזה יהודה ושומרון. "כשאתה מסתערב, אתה תמיד עם קבוצה של אנשים ועם מיגון מכף רגל ועד ראש. אבל פה הייתי לבד. מה שבטוח זה שבשני המקומות זה לא גן ילדים", אמר הסוכן כשניסה להסביר איפה יותר מלחיץ לעבוד. אחד הקשיים איתם נאלץ להתמודד הוא החשש מהתקלות עם שוטרי השכונה, אשר את חלקם הכיר במהלך שירותו.

גם לחברתו ולמשפחתו הוא מכר סיפור כיסוי כדי להסביר את היעדרותו הממושכת מהבית. הוא סיפר להם שהוא יוצא לקורס ממושך בשירות הביטחון הכללי. "זאת הייתה תקופה מאוד מורכבת, הייתי מוקף באנשים מאוד חשדניים. הייתי צריך לשנות את עצמי לגמרי, להתאים את הדיבור, לבוש ואת התגובות האינסטינקטיביות לכל דבר. התנהגתי כמו עבריין לכל דבר, אפילו התחלתי לעשן", סיפר.

"יקח לך עוד הרבה זמן לחזור לעצמך, בייחוד כשאתה מתעורר בבוקר", אמר לסוכן מפקד מחוז המרכז ניצב ניסים מור. בתום המבצע הובאו הסוחרים לחקירה בתחנת המשטרה, שם כבר מחכים להם כתבי אישום. במהלך היום הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. מעצרם של ארבעה הסוחרים הנותרים צפוי בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully