וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיגזג של אובמה, הטקטיקות של קלינטון

שי אילן

9.3.2008 / 19:53

ההצהרות הכלכליות של אובמה הן רק רטוריקת בחירות, טוענת רשת טלוויזיה קנדית. והילרי קלינטון באסטרטגיה תלת שלבית לניצחון

ברק אובמה מנסה לבנות במסע הבחירות שלו תדמית של פוליטיקאי ישר שפיו וליבו שווים. אם להאמין לכלי התקשורת בקנדה, יש סדקים בדימוי המושלם. אחד מהנושאים שעלו בעימותים בינו לבין הילרי קלינטון ובהם הוא נקט עמדה מנוגדת הוא הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA). על פי השקפתו המוצהרת של אובמה יש לפתוח את ההסכם לדיון מחדש, כך שההסכם ישתלם יותר לחקלאים ועובדים מן השורה ופחות לבעלי הון ותעשיינים.

אולם על פי דיווחים בסוף השבוע ב – CTV, רשת חדשות קנדית הנחשבת מהימנה ביותר, מדובר ברטוריקת בחירות בלבד. לטענת הרשת, אובמה יצר קשר עם ממשלת קנדה באמצעות יועצו הכלכלי הבכיר, אוסטן גולסבי, כדי להרגיע את הקנדים המודאגים.

בדיווח נטען שיועצו של אובמה אמר לממשלת קנדה שאין לקחת ברצינות את האמירות הללו ושהם נועדו למטרות הקמפיין בלבד. הקנדים אינם מעוניינים בפתיחה מחדש של הסכמי הסחר בין חברות. דובר מסע הבחירות של אובמה מסר כי "לא הועבר כל מסר לממשלת קנדה לפיו אובמה לא מתכוון למה שהוא אומר ביחס להסכם הסחר". אולם הרשת הקנדית, שידועה באיכות מקורותיה מתעקשת שהדיווח נכון.

שלוש דרכים לנצח

הילרי קלינטון, המעודדת מנצחונותיה בשבוע שעבר באוהיו ובטקסס, גיבשה אסטרטגיה משולשת לניצחון על ברק אובמה. למרות המפלה בוויומינג היא מאמינה, כך מדווח היום ה"טיימס" הבריטי, שהיא נמצאת בתנופה. המרכיב הראשון בתוכנית המשולשת הוא להסתמך על רוב בקרב המצביעים: למרות שיתכן שבסיכום מסע הבחירות לאובמה יהיו מספר צירים גדול יותר, קיים סיכוי שקלינטון תזכה ברוב מבחינת מספר הבוחרים. זאת, במיוחד אם תתממש תקוותה לנצח בפנסילבניה בחודש הבא, מדינה נוספת בה יש מספר רב של בוחרים ממעמד העובדים, שנוטים לעבר קלינטון. יתרון במספר הבוחרים יעניק לקלינטון בסיס מוסרי לבקש את תמיכת "צירי העל", 796 משתתפים בעלי מקומות משוריינים בוועידה הדמוקרטית.

האמצעי השני בו קלינטון מתכוונת לנקוט, הוא החרפת ההכפשה נגד אובמה. באמצעות זה היא מקווה להסיט אותו מרטוריקת ה"פוליטיקה של תקווה" שהנחתה את מסע הבחירות שלו ולגרור אותו למלחמה מלוכלכת. בין היתר היא האשימה את אובמה לאחרונה שהוא נוהג כמו קנת סטאר, התובע שחקר את פרשת ווייטווטר נגד הקלינטונים, כשאובמה דרש שהיא תפרסם את דו"ח החזרי המס שלה. פרשת השחרת פניו של אובמה בתשדירי הבחירות של קלינטון עדיין מהדהדת. קלינטון מקווה שאם שלוותו של המתחרה שלה תפקע, תתנפץ התדמית הנקיה שלו.

הדרך השלישית לנצח היא באמצעות "המדינות המורדות", פלורידה ומישיגן, עליהן נאסר לשלוח נציגים לוועידה הדמוקרטית, בגלל שהן התעקשו לקיים את הפריימריז בתאריך מוקדם. במצב הנוכחי, לאובמה יש יתרון של 600 אלף קולות על קלינטון. אם סופרים את ההתמודדויות בפלורידה ומישיגן, לקלינטון יש יתרון של 30 אלף. אם תצליח הילרי לשכנע את המפלגה לוותר על העונש המשמעתי לשתי המדינות, זה עשוי להזניק את מסע הבחירות שלה לעמדת ניצחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully