וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: חומרים לייצור קסאם מגיעים גם לגדה

יהושע בריינר

9.3.2008 / 20:10

במערכת הביטחון מודאגים בעקבות עלייה במקרים בהם לוכד צה"ל חומרים ליצור אמל"ח המוברחים ליו"ש. החומרים עלולים לשמש לייצור חומרי נפץ ורקטות

המנהל האזרחי החליט היום (ראשון) להפיץ בקרב החיילים העומדים במחסומים ברחבי הגדה פנקס ובו רשומים כל 27 החומרים הכימיים האסורים לכניסה ליישובים הפלסטיניים בגדה. זאת מכיוון שבתקופה האחרונה עלה מספרן של משאיות שנלכדו בפיקוד מרכז כשהן מעבירות חומרים כימיים המשמשים את ארגוני הטרור לייצור אמצעי לחימה וחומר נפץ. בפנקס מפורטים כל אחד מהחומרים האסורים, סימונם הכימי, נוסחתם וכן התצורה בה הם אמורים להגיע למחסום. בין החומרים האסורים ניתן למצוא את הכספית, מי חמצן וכן אשלגן לסוגיו.

בצה"ל מודאגים מאוד מהעלייה בניסיונות להכנסת החומרים ליישובים באזור יהודה ושומרון, ומהמקרים הרבים בהם נתפסו בקרב החוליות באזור חלק מהחומרים. רק היום בבוקר נתפסה משאית ישראלית ובה כ-40 ליטר חומצה גופרתית וכן שלושים ליטר של חומצה חנקתית במסגרת מבצע משותף של צה"ל, המנהל האזרחי והשב"כ. המשאית נתפסה במחסום של צה"ל בכביש חוצה שומרון, דרומית מזרחית לקלקיליה. כאמור, החומרים הללו אסורים לשימוש על פי צו אלוף הפיקוד גדי שמני. נהג המשאית נעצר ונלקח לחקירה על ידי כוחות הביטחון.

במערכת הביטחון הסבירו כי מדובר בחומרים כימיים המשמשים בדרך כלל לצרכים אזרחיים, אולם ארגוני הטרור משתמשים בהם להכנת חומרי נפץ. לטענתם, עיקר החשש הוא משימוש בחומרים להכנת מטענים, אך ישנה גם אפשרות כי חומר הנפץ ישמש בסיס להכנת רקטות קסאם.

יש לציין, כי האשלגן החנקתי משמש בין היתר את חמאס וארגוני טרור נוספים להכנת רקטות קסאם ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully