וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמ"ן: "לא צפויה אינתיפאדה שלישית"

ספי קרופסקי

9.3.2008 / 16:45

על פי סקירת המודיעין, גובר הסיכוי להתלקחות בגבול הצפון. עם זאת, ניתן להסיר את סוריה מהציר הרדיקלי, אם ישראל תוותר על הגולן

שרי הממשלה שמעו היום (ראשון) את סקירת המודיעין השנתית של צה"ל, השב"כ והמוסד, ובמרכזה ההערכה כי לא צפויה אינתיפאדה שלישית ברצועה ובגדה. עם זאת טענו בכירי מערכת המודיעין, כי גוברים הסיכויים לסבב נוסף של התלקחות מול החיזבאללה בגבול הצפון.

לדבריו של ראש השב"כ יובל דיסקין, עימות בסדר גודל כדוגמת ה"אינתיפאדה", עשוי לפרוץ רק במידה וישראל תפגע במקומות הקדושים לאיסלם, כדוגמת הר הבית, או לסירוגין תפגע בכמות גבוהה של אזרחים פלסטינים.

עוד אמרו גורמי המודיעין בהתייחס לסוריה, כי ניתן להסירה מהציר הרדיקלי בין מדינות האיסלם, אולם בתמורה יהיה על ישראל להחזיר את רמת הגולן במסגרת הסכם מדיני. להערכתם של גורמי המודיעין הסבירות לכך בשלב זה היא קטנה.

טהרן ממשיכה לפתח גרעין

באשר לפרויקט הגרעין האירני טענו גורמי המודיעין בסקירתם כי בטהרן ממשיכים להעשיר אורניום ולפעול בניגוד להחלטות ולהסכמות הבינלאומיות לגבי המשך הפרויקט.

בנוסף הציגו גורמי המודיעין נתונים לפיהם אירן ממשיכה להתחמש בטילים ארוכי טווח. בתוך כך הציגו הגורמים את חיזוק הקשר בין ציר המדינות והארגונים הקיצוניים: אירן, סוריה, חיזבאללה וחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully