וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלאי למה: "המסורת הטיבטית נעלמת"

9.3.2008 / 12:55

המנהיג הגולה של העם הטיבטי, צפוי לשאת מחר נאום, בו יבטא את חששותיו מפני הסכנה העומדת בפני המנהגים והשפה הטיבטית

המנהגים, השפה והמסורת הטיבטית הולכים ונעלמים והטיבטים חיים בפחד בעודם הופכים למיעוט חסר חשיבות בארץ מולדתם שבהרי ההימלאיה, זהו רוח הדברים של הנאום שאמור לשאת מחר (שני) הדלאי למה.

הדלאי למה, המנהיג הרוחני הגולה של טיבט, יאיץ בקהילה הבינלאומית לדרוש מסין לכבד את חופש הביטוי במהלך האולימפיאדה בבייג'ין הקיץ, כך עולה מעותק ראשוני של הנאום שהשיגה סוכנות הידיעות "רויטרס".

ביום שני יחול יום השנה ה-49 להתקוממות הטיבטית אותה החניק הצבא הסיני באכזריות רבה ושבעקבותיה נאלץ הדלאי למה, כיום בן 72, לגלות להודו.

את הנאום מחר יישא הדלאי למה ממקום משכנו בעיר דרמסלה שבצפון הודו. "הטיבטים נאלצו לחיות תחת פחד, איום וחשדות בלתי פוסקים תחת הדיכוי הסיני. הדיכוי ממשיך לצמוח על רקע הפרות בלתי ניתנו על הדעת של זכויות האדם, פוליטיזציה של הדת וביטול חופש הדת", נכתב בנאום.

כתוצאה מהטרנספר שמבצעת ממשלת סין לטיבט, האוכלוסייה הלא טיבטית במדינה גדלה והאוכלוסייה הטיבטית הצטמצמה לאין ערוך. "הטיבטים הם מיעוט חסר חשיבות במדינתם...אני קורא לממשלת סין לעצור את מדיניות הטרנספר", יגיד הדלאי למה.

סין מגנה על עצמה מפני האשמות הדלאי למה בטענה כי השקיעה מיליארדי דולרים על מנת לפתח את טיבט ולהעלות את רמת המחייה של האזור העני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully