וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "הבנייה בירושלים תערער המו"מ"

ניר יהב וספי קרופסקי

9.3.2008 / 12:29

ההחלטה לחדש את הבנייה בגבעת זאב נתקבלה לאחר התייעצויות בין רה"מ לבין שר השיכון והבינוי. שלום עכשיו: "זהו פיגוע מדיני"

הבנייה בשכונת "אגן האיילות" בגבעת זאב תחודש – כך הוחלט היום (ראשון) לאחר סדרת התייעצויות בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לבין שר הבינוי והשיכון זאב בוים. לפני כחודש הודיעה המדינה לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי הבנייה לא תמשך, לאור הנחיית ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק להקפיא את הבנייה בהתנחלויות.

המגרשים לבניית השכונה שווקו על ידי משרד השיכון והמנהל האזרחי בשנת 1999, ועלותה נאמדת במאה מיליון שקלים. ואולם הפרוייקט הוקפא לקראת סוף שנת 2000, עם פריצתה של האינתיפאדה השנייה. בוים ציין היום כי מדובר בבשורה חשובה. "תוספת של מאות יחידות דיור היא חלק ממדיניות שנועדה לתת מענה לביקושים הגבוהים והצורך לאזן ולשמור על רמת מחירים סבירה - תוך מתן מענה לצרכים דמוגרפיים בירושלים", אמר והוסיף כי ימשיך במדיניות זו.

ברשות הפלסטינית תקפו את ההחלטה לחדש את הבנייה בגבעת זאב. בכיר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר בתגובה להחלטה כי היא "תערער את המשא ומתן לשלום".

בשלום עכשיו אמרו בתגובה להחלטת הממשלה, כי מדובר "בפיגוע מדיני". לדברי מזכ"ל התנועה, יריב אופנהיימר, "חשוב להבין שמדובר בבנייה בהתנחלות. מצער מאוד שממשלה שהתחייבה לפנות מאחזים ולהקפיא התנחלויות פוגעת במשא ומתן המדיני ובאבו מאזן, ומסכנת את המציאות בשטח".

בתגובה לדברי "שלום עכשיו" קרא ח"כ עתניאל שנלר (קדימה), יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, "להפסיק לפחד מהאלימות המילולית הקבועה, החריפה והמיותרת של דוברי 'שלום עכשיו' המבקשים לפגוע בכל מחיר בקידום תהליך השלום עם הפלסטינים ומימוש ההבנות של מפת הדרכים. שנלר אמר כי הוא תומך בהחלטה "להשלים את הבנייה שאושרה בעבר בתחומי המועצה המקומית גבעת זאב הצמודה לשכונת רמות בירושלים".

"המדינה מאמינה בפרויקט"

למרות ההנחיות המחמירות בדבר הבנייה באזורים הללו, המדינה אותתה כי הבנייה בשכונה תמשך. באת כוחה של המדינה, עו"ד רחל ווזנר, אמרה במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי כי "המדינה מאמינה בפרויקט, השקיעה בו עד כה 100 מיליון שקל, השלימה את התשתיות ודרכי הגישה באופן שמאפשר אכלוס הדירות אם בנייתן תושלם, מעונינת לקדמו ואינה מסכימה לביטול ההתקשרות".

לפני כמה שבועות רמז ראש העיר ירושלים, אורי לופוליאנסקי, כי הבנייה באזורים אלו במזרח העיר תמשך, וכי קיימות תכניות לבניית 10,000 יחידות דיור. "העירייה לא עושה הפרדה בין צידה המזרחי של העיר לצידה המערבי", אמר לופוליאנסקי והוסיף כי "אסור לממשלת ישראל להפוך את ירושלים למאחז בלתי חוקי".

גם השר בוים, הכחיש את הטענות כי הבנייה במזרח ירושלים מתעכבת. "אין שום הגבלות על הבנייה בגבולותיה העירוניים של ירושלים", אמר אז. בוים הסביר כי "בקרוב יפורסמו מכרזים חדשים לבניית 360 יחידות דיור בהר חומה ו-750 יחידות בפסגת זאב". עוד ציין בוים כי הנחייתו של ראש הממשלה, להקפיא את הבנייה ולהביא תוכניות לאישורו, נוגעת רק לתחומי יהודה ושומרון, ולא לתחום המוניציפלי של ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully